رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: راه اندازی چهار میز صادراتی تخصصی در حوزه صنوف تولیدی مبل، کیف و کفش، پوشاک و فرش دستباف را در این استان دنبال می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶ 26 June 2020

ایرج موفق با اشاره به مکاتبه‌های انجام شده با مرکز اصناف و بازرگانان اظهارداشت: این اتحادیه‌ها باید کار و پیگیری‌های ویژه‌ای را در این زمینه انجام دهند و این کارها را با تلاش و فعالیت مضاعف در کمیسیون‌ها پیش ببرند.

وی ادامه داد: کمیسیون‌های چهارگانه تخصصی اصناف شامل کمیسون فنی، بازرسی، رسیدگی به شکایات و حل اختلاف باید وقت بیشتری در این زمینه صرف کنند و موثرتر در کمیسیون‌ها ورود پیدا کنند تا شرایط اصناف استان بهتر از گذشته شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به اهمیت راه اندازی مرکز مشاوره سرمایه‌گذاری اصناف در استان گفت: راه‌اندازی این مرکز نتایج مطلوب و هدفمندی برای استان بدنبال دارد و متخصصان بازرگانی و صنفی می‌توانند در این مرکز به سرمایه‌گذاران مشاوره ارائه دهند.

وی با اشاره به لزوم ثبت اطلاعات صنوف تولیدی در سامانه بهین یاب اظهارداشت: صنوف تولیدی می‌توانند همانند واحدهای صنعتی، برای برخورداری از امکانات و تسهیلات، با ورود در این سامانه، نسبت به ثبت اطلاعات و آمار خود اقدام کنند.

موفق ادامه داد: صنوف تولیدی پس از ثبت نام در سامانه بهین یاب از تسهیلات لازم برای ورود ماشین آلات(ثبت سفارش)، معافیت حقوق گمرکی برای ورود ماشین آلات نو و دست دوم برخوردار خواهند شد.

وی افزود: پیگیری‌های لازم در این زمینه انجام شد و از طرف وزارتخانه ابلاغ شده که صنوف تولیدی و خدمات فنی و مهندسی با ثبت نام در این سامانه می‌توانند مشمول استفاده از این تسهیلات شوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: ضرورت توجه بیشتری به اصناف استان وجود دارد و باید بصورت ویژه به آنها پرداخته شود.

وی با اشاره به وجود ۱۰ درصد صنوف تولیدی کشور در استان اضافه کرد: ۴۲۴ هزار واحد صنفی تولیدی فعال در کل کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۴۱ هزار واحد در این استان هستند.

موفق با بیان اینکه سایر صنوف و واحدها هم برای ما دارای اهمیت هستند خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب از سال‌های گذشته تاکنون توجه ویژه‌ای به مقوله تولید دارند و امسال توسط ایشان با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است.

وی بیان کرد: توجه به امر تولید موجب ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و ثروت می‌شود و مزایای بسیار دیگر را نیز بدنبال دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان از رشد ۱۲۲ درصدی مجوزهای صنفی صادر شده در سه ماه سال جاری خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار