مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: دفاتر مشاوره در ادارات اوقاف به شناسایی نیازهای جامعه برای راهنمایی و هدایت واقفان می‌پردازند.
کد خبر: ۸۶۷۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۹ 26 June 2020

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین بلک افزود: با توجه به اهمیت وقف‌های نوظهور و جدید، واقفان و خیران باید به سمت نیازهای هر شهر و منطقه هدایت شوند.

وی با اشاره به ضرورت فراهم کردن امکان وقف یادآور شد: وقف به عنوان یک فضیلت نیک دینی، در هر دوره و زمانی براساس نیازها و برای پرکردن خلاهای جامعه شکل می‌گیرد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه اصفهان با تاکید بر لزوم ترویج سنت حسنه وقف با نیت‌های متناسب با نیازهای روز در جامعه افزود: هدایت نیت واقفان به موضوعاتی همچون درمان، اشتغال، ازدواج و تامین مسکن جوانان و در کل به نیازهای روز جامعه حتی مسائل علمی و پژوهشی، یک ضرورت است.

وی ادامه داد: اگر مردم بدانند بسیاری از مشکلات جامعه توسط منابع مالی واقفان خیراندیش درگذشته رفع شد و همواره به نیت واقفان عمل می‌شود، به انجام وقف‌های جدید تشویق می‌شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان با اشاره به ظرفیت‌های موجود در زمینه وقف و وجود موقوفه‌های کوچک و بزرگ و ضرورت به‌روزسانی آن‌ها گفت: این نهاد با تعیین شاخص‌های فعالیتی، اولویت‌های زیادی را برای وقف‌های جدید تبیین کرده است.

بلک افزود: وقف‌های جدید زیادی سال گذشته در استان شناسایی شد و به ثبت رسید و پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری با همت خیران نزدیک به ۸۰۰ وقف جدید در این استان به ثبت برسد.

وی بیشترین موقوفه‌های ثبت شده در استان را فرهنگی، آموزشی، مذهبی، قرآنی، بهداشتی و درمانی برشمرد و گفت: خیران استان با وقف‌های جدید آموزشی و فرهنگی در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان گام های بلندی را برداشته‌اند.

وی با اشاره اهمیت وقف و نقش آن در جامعه، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف درجامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه‌های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار