کد خبر: ۸۶۷۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ 27 June 2020
امام جمعه یاسوج با انتقاد از بازار افسارگسیخته کهگیلویه و بویراحمد و گرانی سرسام‌آور و کمرشکن به‌ویژه در بحث مسکن، گفت: لازم است مسئولان ذی‌ربط، چاره‌ای بیندیشند و طرح و برنامه‌ای برای کاهش گرانی‌ها ارایه دهند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم ، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر یاسوج با اشاره به روز تجلیل از امامزادگان، اظهار داشت: بیش از 200 امامزاده در استان وجود دارد که مایه افتخار بوده و به برکت حضور آنها در کشور، هم‌اینک حدود یک سوم جمعیت استان سادات هستند.
وی به هفتم تیر سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی توسط گروهک منافقین و هفته قوه قضائیه اشاره کرد و افزود: مسئولان دستگاه قضایی کشور و استان برای اجرای عدالت و مبارزه با ظلم و فساد تلاش‌های ارزنده‌ای انجام می‌دهند.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه قضاوت از نظر دین اسلام امری مهم و حیاتی بوده و جایگاه رفیعی دارد، گفت: دستگاه قضا یکی از سه رکن کشور و نظام است که زیر نظر رهبری اداره می‌شود و وظایف سنگینی دارد.
حسینی با تأکید بر اینکه اگر در جامعه‌ای تبعیض و بی‌عدالتی باشد آن جامعه نابود می‌شود، عنوان کرد: ظرفیت‌های متعددی در کشور و استان وجود دارد، اما برخی‌ها با چپاول بیت‌المال و زمین‌خواری در حال پایمال کردن و از بین بردن این ظرفیت‌ها هستند.
وی با بیان اینکه این افراد مراکز تولید و اشتغال کشور را هم به نفع خود در دست گرفته‌اند، ابراز کرد: اگر این افراد بیت‌المال را برنگردانند، برخورد سرسختانه‌ای با آنها می‌شود که مایه آبروریزی آنها خواهد شد.
امام جمعه یاسوج به موضوع گرانی اشاره داشت و بیان کرد: گرانی در استان به‌ویژه در بحث مسکن سرسام‌آور و کمرشکن بوده و لازم است مسئولان ذی‌ربط، چاره‌ای بیندیشند و طرح و برنامه‌ای برای کاهش گرانی داشته باشند.
حسینی با بیان اینکه بازار استان افسارگسیخته است و هر کسی اجناس را به قیمت دلخواه خود عرضه می‌کند، گفت: تحریم دشمنان در حال فشار به مردم است و از سویی اصناف با گران‌فروشی، این فشار را مضاعف کرده‌اند، این در حالی است که اصناف و بازاریان در این شرایط باید انصاف و دلسوزی داشته باشند و به مردم رحم کنند تا فشار تحریم کم شود.
وی به بحث بیماری کرونا اشاره داشت و عنوان کرد: مسائل بهداشتی باید با حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش و همچنین کاهش ازدحام در عروسی‌ها و مراسم‌های ترحیم و تشییع‌جنازه، به میزان بیشتری رعایت شود تا این بیماری هر چه زودتر مهار، کنترل و ریشه کن شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار