معاون راهداری اداره‌کل راهداری اصفهان گفت: در بازدید از مناطق پرتصادف اصفهان نسخه‌ای برای هرکدام از نقاط پرتصادف پیچیده و در راستای حل مشکلات این نقاط برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۱ 27 June 2020

فرزاد دادخواه اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل جدید، آمار سه سال اخیر نقاط پر تصادف اصفهان جمع‌بندی و بازدید از این نقاط توسط گروه بازدید ایمنی، تیم راهداری و پلیس‌راه شروع شده است و در مرحله اولویت‌بندی و شناسایی مشکلات این نقاط به صورت منطقه‌ای قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر بازدید از منطقه شرق اصفهان انجام شده است و در مرحله بعدی بازدید از نقاط پر تصادف منطقه شمال و سپس منطقه غرب و جنوب در دست اقدام است.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه در بازدید از هر منطقه نسخه‌ای برای هرکدام از نقاط پر تصادف پیچیده و در راستای حل مشکلات این نقاط برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود، گفت: همچنین اگر بر اساس آمار تصادفات جدید، نقاط جدیدی نیز در استان پیدا شد یا به دلیل تغییراتی که در حاشیه راه ایجاد شده است نقطه‌ای به عنوان نقطه پر تصادف تشخیص داده شد، مشکلات منطقه رفع می‌شود.

وی تاکید کرد: نقاط پر تصادف با جان مردم سروکار دارد و بر این اساس زمانی که مشکل نقطه‌ای رفع و آرامش حاصل می‌شود و از وقوع حادثه‌ای جلوگیری می‌شود برای ما بسیار لذت‌بخش است.

دادخواه با اشاره به اینکه متأسفانه بیش از ۵۰ درصد تصادفات استان اصفهان در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: بسیار ناراحت‌کننده است که جاده‌ای که رفت و برگشت خودروها از یکدیگر جداست، اما همچنان بیش از ۵۰ درصد تصادفات، برخوردها و واژگونی‌ها را به خود اختصاص می‌دهد و جای سوال است چطور در آزادراه‌ها با مشخصات ایمنی بالا، تصادف و فوتی اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر لزوم آموزش رانندگان برای کسب مهارت و تبحر در رانندگی، اضافه کرد: باید رانندگان فرهنگ رانندگی خود را ارتقا دهند و بپذیرند ممکن است راننده‌ای که در جاده مشغول رانندگی است اعصاب آرامی نداشته باشد، راننده‌ای در حال بحث با خانواده خود باشد و یا در حال صحبت کردن با تلفن همراه خود است و ممکن است حادثه‌ای رخ دهد، پس کمی گذشت در رانندگی می‌تواند جلوی بروز یک حادثه تلخ را بگیرد.

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان تاکید کرد: رانندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که با ماشینی که از آنها سبقت گرفته است نباید لجبازی کرد و ایثار و گذشت در رانندگی بسیاری از مشکلات و خطرات را رفع می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار