استاندار ایلام با امیدبخش توصیف کردن سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به این استان گفت: مقرر شد ۱۵۰ میلیارد تومان برای اشتغال در مناطق روستایی استان سرمایه گذاری شود.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۹ 28 June 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی استان ایلام با حضور معاون توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری از جذب اعتبارات قابل توجه برای استان خبر داد و افزود: با پیگیری های به عمل آمده اعتبارات قابل توجهی در بخش های مختلف به ویژه در حوزه روستایی و محرومیت زدایی برای استان جذب شده است.

وی با اشاره به نقش مهم و بی بدیل ایلامیان در دوران دفاع مقدس یادآور شد: در طول ۸ سال جنگ تحمیلی در عمل فضایی برای کار عمرانی و توسعه ای در استان وجود نداشت چراکه در آن زمان مهمترین کار مردم دفاع از کشور بود و از این حیث ایلام رتبه اول ایثارگری در تعداد جانبازان و شهدا را دارد.

استاندار ایلام از نقش تاثیرگذار امروز ایلام گفت و تاکید کرد: به واسطه اربعین حسینی، منابع سرشار خدادادی و ظرفیت های کم نظیر ایلام مورد توجه و ملکه ذهن مسوولان ملی شده است.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: بیش از ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار بازسازی سیل در استان جذب شد و اعتبارات اربعین از ۲۰ میلیارد تومان سال ۹۸ به ۸۴ میلیارد تومان در سال ۹۹ رسید.

وی در ادامه خواستار تلاش جهادی مسوولان استان در سال جهش تولید شد و با بیان اینکه طی یکی دو سال اخیر در حوزه سرمایه گذاری خوب عمل کرده ایم، گفت: ظرف ۲ سال و نیم اخیر بیش از ۴۹ هزار میلیارد تومان اعتبار از طریق بنیاد ها، بخش خصوصی، و وزارت نفت در ایلام هزینه و سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه شروع به کار شده در استان داریم که در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی آماده افتتاح هستند.

استاندار ایلام با اشاره به سفر معاون مناطق محروم ریاست جمهوری این سفر را امیدبخش خواند و گفت: ۳ میلیارد تومان قبلا به هلیلان کمک شد و امروز نیز توافق شد ۱۲ میلیارد تومان دیگر از منابع مختلف معاونت توسعه روستایی به استان کمک شود و در این راستا پروژه ها را لیست کرده و با پیوست ها خدمت وی ابلاغ خواهیم کرد.

استاندار ایلام در ادامه گفت: با رایزنی های انجام شده و با توجه به عملکرد موفق در جذب تسهیلات اشتغالزایی مقرر شد تا ۱۵۰ میلیارد تومان دیگر در این حوزه در نظر گرفته شود.

سلیمانی دشتکی با عنوان اینکه در راستای جلوگیری از استفاده غلط از دامنه کوه ها و جنگل ها خواستار احیای اراضی شیبدار هستیم، تصریح کرد: ۱۰ هزار هکتار زمین های شیب دار را در استان مشخص کرده ایم و هر سال ۲ هزار هکتار آبخیزداری در این اراضی انجام می دهیم و گیاهان مثمر و باغات مناسب را در این اراضی کشت می کنیم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار