حاکمیت هوای خنک متمایل به سرد در گرماگرم روزهای تابستان ، حال و هوای پاییزی را بر اردبیل و پهنه گسترده‌ای از این استان حاکم کرده است.
کد خبر: ۸۶۸۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱ 28 June 2020
سرما و مه حال هوای اردبیل را پاییزی کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، از ظهر دیروز شنبه فضای اردبیل با موجی از ابرهای کم‌ارتفاع به عنوان نشانه‌ای از هوای سرد ، تیره و تار شده و  وزش باد سرد با سرعت زیاد آنها را از جانب شرق به کرانه‌های غربی آسمان می‌راند.

اکنون دمای هوا در پهنه مرکزی استان اردبیل شامل شهرستان‌های اردبیل ، سرعین ، نمین ، مشگین‌شهر و نیر ۱۲ درجه بالای صفر است و بیشینه درجه حرارت نیز امروز در این نقاط از ۱۵ درجه فراتر نرفت.

ساکنان منطقه اردبیل که تا اواخر هفته گذشته به خاطر گرمای ۳۲ درجه کلافه شده بودند امروز درب و پنجره‌ها را بسته و حتی در بعضی نقاط کوهپایه‌ای بخاری‌ها و لوازم گرمایشی را روشن کرده‌اند.       

در جلگه گرمسیری مغان نیز هوا به شکل محسوس خنک شده و بیشینه دمای شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار امروز از ۲۶ درجه بالای صفر فراتر نرفت.

وزش باد سرد از جانب شمال شرق طی دیروز و امروز شدید بود به گونه‌ای که در بعضی نقاط سرعت آن گاهی به شکل لحظه‌ای از ۸۰ کیلومتر در ساعت فراتر رفت و سبب شکسته شدن شاخه‌های تعدادی از درختان و سرنگونی بعضی تابلوهای سطح شهر شد.

هواشناسی از ادامه حاکمیت هوای خنک تا سه‌شنبه در استان اردبیل خبر داده است. سه‌شنبه بطور موقت چند درجه‌ای هوا گرم می‌شود و از اواخر همین روز تا جمعه احتمال رگبارهای پراکنده در بعضی نقاط استان اردبیل وجود دارد.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی وضعیت جوی بسیار متغیر دارد. در روزهای تابستان نفوذ توده هوای سرد عرض‌های جنب قطبی هوای این منطقه را بطور چشمگیر خنک و مه‌آلود می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار