به گفته معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، ۱۰ حلقه چاه جدید برای تامین آب شهر کرمانشاه حفر خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۸۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴ 28 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،یوسف اسماعیلی در حاشیه بازدید از روند حفر یک حلقه چاه در محدوده "میدان مرکزی" کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: کار حفر این چاه از چند روز قبل آغاز شده و هم اکنون نزدیک به 90 متر حفاری شده است.

وی افزود: به نظر می‌رسد عملیات حفاری و انجام مراحل بعدی مانند شست و شو و... نزدیک به یک ماه زمان ببرد و پس از آن این چاه وارد مدار بهره‌بردرای خواهد شد.

اسماعیلی ظرفیت آبدهی این چاه را نیز حدود 30 لیتر در ثانیه برآورد کرد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه معتقد است، با وارد مدار شدن این چاه، بخش قابل توجهی از مشکل تامین آب منطقه دو کرمانشاه شامل محدوده میدان مرکزی، خیابان سی‌متری، نوبهار، برق، گذرنامه و... مرتفع خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: از آنجایی‌که در گذشته از خط تامین آب منطقه یک برای این محدوده استفاده می‌شد، با بهره‌برداری از این چاه 150 لیتر در ثانیه‌ای که از خط آبرسانی منطقه یک برداشت می‌کردیم متوقف خواهد شد که تاثیر مستقیمی بر رفع مشکل تامین آب منطقه یک هم خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه هم اکنون حفر چهار حلقه چاه شامل چاه میدان مرکزی، چاه 3 زینبیه، چاه شکارگاه و پارک دخشان در حال انجام است، گفت: عملیات حفاری شش حلقه چهار دیگر نیز به زودی انجام خواهد شد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به دستور استاندار مبنی بر حل مشکل تامین آب شهر کرمانشاه از طریق حفر 10 حلقه چاه برای فصل تابستان، افزود: این چاه‌ها عمدتا در مناطق دو و سه شهر احداث می‌شود، زیرا در محلات جنوب شهر کرمانشاه امکان حفر چاه و برداشت جدید چندانی وجود ندارد.

به گفته اسماعیلی، حفر و تجهیز هریک از این چاه‌ها نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه به همراه دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار