مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت طی دو روز آینده در برخی از استان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 28 June 2020

                                                   پیش‌بینی بارش باران در برخی از مناطق کشور

به گزارش «تابناک»، صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز و فردا (۸ و۹ تیر) برای سواحل دریای خزر، اردبیل، بخش‌های از آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، افزایش ابر، بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به این که این شرایط فردا (۹ تیر) علاوه بر این مناطق در شمال زنجان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی برقرار است، گفت: طی روزهای سه شنبه ، چهارشنبه و پنجشنبه (۱۰تا ۱۲ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران گاهی رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد همچنین طی پنج روز آینده با توجه به شرایط مونسونی به تناوب در جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و بخش‌های از جنوب و ارتفاعات کرمان در بعد از ظهر افزایش ابر، رگبار موقتی باران همراه با رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان با بیان این که فردا کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا در استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی رخ می‌دهد گفت: از روز دوشنبه (۹ تیر) در استان‌های اردبیل، خراسان جنوبی و بخش‌های از شمال سیستان و بلوچستان و روز سه شنبه (۱۰ تیر) در استان‌های واقع در سواحل خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی افزایش محسوس دما بین ۴ تا ۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود. سایر مناطق کشور نیز نوسان دمای حدود ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد دارند.

به گفته مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی امروز (۸ تیر) در جنوب ایلام، خوزستان، جنوب سمنان، شمال اصفهان، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی، شمال سیستان و بلوچستان به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید رخ می‌دهد و در پاره‌ای از این مناطق احتمال خیزش گرد و خاک محلی وجود دارد. طی هفته جاری شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۹ تیر) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. پس فردا (۱۰ تیر ) نیز آسمان پایتخت صاف و در بعد از ظهر همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار