کد خبر: ۸۶۸۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 29 June 2020
نماینده ولی فقیه در گیلان سیاست را عبارت از تدبیر در منزل عنوان کرد و گفت: کسی که افسارگسیخته زندگی می کند چنین فردی نمی تواند در جامعه مدیر موفقی باشد.

تابناک/ آیت الله رسول فلاحتی در جلسه ماهانه تفسیر نهج البلاغه پیرامون نامه ۲۷ امیرالمومنین علی(ع) برای کارکنان و معلمان آموزش و پرورش استان که در مسجد قدس شهر رشت برگزار شد با اشاره به اینکه نامه دارای چهار بخش است اظهار کرد: بخش نخست پیرامون اخلاق اجتماعی مدیران، بخش دوم درباره پرهیزکاران و دنیای حلال، بخش سوم پیرامون ضرورت یاد مرگ و جهان آخرت و بخش پنجم درباره خطر منافقان است.
وی به چهار مطلب امیرالمومنین علی(ع) در بخش نخست نامه ۲۷ نهج ابلاغه اشاره کرد و افزود: دو مطلب فروتنی و همچنین نرم خویی و مهربانی یک مدیر و مسئول در مواجهه با مردم در جلسه گذشته مطرح شد و امروز مطالب سوم و چهارم در بخش نخست بیان می شود.
امام جمعه رشت با تاکید بر گشاده رویی مدیران و مسئولان در مواجهه با مردم، بیان کرد: مدیران و مسئولان در نظام دینی و حتی در جامعه غیر مسلمانان توصیه به گشاده رویی نسبت به مردم شده اند.
آیت الله فلاحتی تصریح کرد: یکی از اصول مدیریتی انسانی – اسلامی این است که مدیر در مواجهه با مردم باید گشاده رو، خندان و بشاش باشد به طوری که ملاقات کنندگان این احساس را داشته باشند می توانند سخن خود را به زبان آورند و مطالب شان را مطرح کنند.
وی با بیان اینکه مردم باید بتوانند مدیران و مسئولان جامعه را ملاقات کنند، خاطرنشان کرد: زمانی که یک مسئول به مناطق دوردست می رود، برای مردم آن منطقه قابل توجه و ارزشمند است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، گشاده رویی یک مدیر و مسئول در مواجهه با مردم را یک اصل عنوان کرد و گفت: اسلام برای مسئولی که با گشاده رویی با مردم مواجهه شود پاداش بسیاری در نظر گرفته است.
آیت الله ...

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار