مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان:
مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: بیشترین شکایت ها از قصور پزشکی از متخصصین زنان و زایمان و پزشکان عمومی و ارتوپدها است که پس از بررسی های صورت گرفته غالب قصور پزشکی ها اثبات شده از دو قشر پزشکان عمومی و دندانپزشکان ثبت شده است.
کد خبر: ۸۶۸۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 29 June 2020

به گزارش خبرنگار تابناک در اصفهان، علی سلیمان پور در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: آرایشگرها و دندانسازها نیز بیشترین قصور اثبات شده را در پزشکی قانونی دارند.

وی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی مرگ و میرها بر اثر سو مصرف مواد مخدر ، افزود: سال گذشته ۳۰۰ نفر بر اثر سو مصرف مواد مخدر جان خود راازدست دادند.
مدیر کل پزشکی قانونی استان اصفهان همچنین به افزایش ۱۲ درصدی پرونده های روانپزشکی در پزشکی قانونی اشاره کرد وادامه داد: بالغ بر ۶ هزار و۴۰۰پرونده در حوزه روانپزشکی سال گذشته گشایش یافته است.
وی گفت: یک‌سوم از پرونده های معاینات سرپایی مربوط به نزاع است که ۴۱ هزار پرونده با موضوع نزاع سال گذشته در پزشکی قانونی ثبت شده است که ۳۰ درصد از حجم پرونده های معاینات سر پایی را شامل میشود.
وی با اظهار اینکه ۱۳۰ هزار پرونده در حوزه معاینات سرپایی یعنی بالغ بر ۷۵ درصد از مراجعین به مجموعه پزشکی قانونی در حوزه معاینات سرپایی است، اضافه کرد: اصفهان رتبه سوم را بعد از تهران و خراسان رضوی در عرصه تعداد پرونده های معاینات سرپایی دارد.

وی به سه نوع سقط اشاره کرد و گفت: سقط درماتی، سقط خود به خودی و سقط جنایی و زیر زمینی است که پزشکی قانونی تنها سقط درمانی را مجوز می دهد که در سال گذشته شاهد روند کاهشی ۳درصدی ان بودیم.
وی کاهش ۴ و نیم درصدی امار حوادث ناشی از کار خبر داد و افزود: بیش از ۲ هزار پرونده مصدومیت ناشی از کار در سال گذشته باز شده است.
سلیمان پور اعلام کرد: ۲۷ هزار پرونداه هم براثر جراحت ناشی از تصادفات بوده که کاهش ۲ و نیم درصدی داشته است و بیشترین تصادفات در جاده ای است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار