کد خبر: ۸۶۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳ 29 June 2020
رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هرگونه رفتار نادرست قضات با ارباب رجوع پذیرفتنی نیست.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ،  اعضای بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد با رئیس کل دادگستری استان دیدار و گفت‌وگو کردند.
در این نشست حسن نگین‌تاجی رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به نشست‌ با نخبگان و استفاده از نظرات آن‌ها اظهار کرد: با بسیج اساتید نشست‌ها تخصصی برگزار می‌کنیم و این نشست‌ها به صورت ماهانه برگزار می‌شود که در ادامه چنین نشست‌هایی با دانشجویان هم خواهیم داشت.
وی گفت: فعالیت‌های ما نباید تنها محدود به فعالیت‌های قضایی باشد بلکه در حوزه‌های مختلف روانشناسی و جامعه‌شناسی هم ورود خواهیم کرد و از نظرات نخبگان و کارشناسان این حوزه‌ها استفاده می‌کنیم.
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه با بیان اینکه همه با کمک هم باید گلوگاه‌های فساد را ببندیم افزود: تا گلوگاه‌ها بسته نشود همچنان کثرت پرونده‌ها را خواهیم داشت.
مسوول ارشد قضایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به موضوع تکریم ارباب رجوع و عزمی که در دستگاه قضایی استان جهت تکریم هر چه بیشتر ارباب رجوع وجود دارد اشاره کرد و گفت: هر گونه بدرفتاری قضات با ارباب رجوع به هر دلیل قابل پذیرش نیست و اکنون می‌دانیم که کدام قاضی با مردم رفتار خوب و یا غیر از این دارد و هر قاضی که با مردم رفتار خوبی نداشته باشد ارتقا پیدا نمی‌کند.
نگین‌تاجی در همین خصوص و با ذکر ادله‌ای جهت تکریم ارباب رجوع در دستگاه قضایی استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 3000 مورد ملاقات حضوری مردمی در دستگاه قضایی استان داشته‌ایم.
وی گفت: دستور داده‌ام که هیچ ارباب رجوعی بدون جواب برنگردد و حتی اگر کاری هم انجام ندهیم حداقل حرف مردم را بشنویم به همین منظور دفتر مراجعات مردمی ما فعال است.
تشکیل کارگروه رفع اطاله دادرسی در استان یکی دیگر از اقداماتی است که رئیس‌کل دادگستری به آن اشاره کرد و گفت: در زمینه رفع اطاله دادرسی در استان همین بس که 80 درصد پرونده‌های مسن مختومه شده‌اند بیشتر قضات استان تا 10 و 11 شب از زندگی خود برای رفع اطاله دادرسی وقت می‌گذارند.
وی در پاسخ به دانشجویانی که دغدغه به سرانجام رسیدن کارخانه قند یاسوج و اراضی سقاوه را داشتند به کارهایی که انجام شده اشاره کرد و از دانشجویان خواست تا در این خصوص با تحقیق بیشتری اظهار نظر کنند چرا که دستگاه قضایی استان آن چه را که عدالت حکم می‌کند در این دو پرونده انجام داده است.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ما نیز دغدغه بیت‌المال و حقوق عامه داریم و نسبت به واگذاری‌ها حساس هستیم افزود: دستور داده‌ایم که هیچ واگذاری بدون اطلاع انجام نگیرد.
وی با بیان اینکه در بحث فساد و رانت خواری به هیچ وجه کوتاه نمی‌آییم و ما نیز نماینده آیت‌‌الله رئیسی در استان هستیم که دغدغه و عزم جدی مقابله با فساد را دارند افزود: در بحث شورای شهر گچساران رای لازم صادر شد در آینده احکام چند شهرداری دیگر استان را نیز خواهیم داشت./فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار