اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در نهم تیر توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق و وضعیت راه ها از سوی رئیس پلیس راه استان مازندران به شرح زیر تشریح گردید .
کد خبر: ۸۶۸۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 29 June 2020

 به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 9 تیر ماه سال 1399 به این شرح است :

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در روز 9 تیر بشرح زیر است :

 

بازداشت کلاهبرداران اینترنتی میلیاردی در مازندران 

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری 2 کلاهبردار اینترنتی که با آگهی استخدام و کاریابی در شبکه های اجتماعی از شهروندان کلاهبرداری می کردند، خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار "مرتضی میرزایی" با اعلام این خبر، گفت: در پی مراجعه شهروندی به پلیس فتای این فرماندهی مبنی بر کلاهبرداری از وی به صورت اینترنتی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت .

وی تصریح کرد: کاراگاهان و کارشناسان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از مالباخته در بررسی های اطلاعاتی و فنی دریافتند، افرادی ناشناس در شبکه های اجتماعی با تبلیغات و آگهی کاریابی و استخدام در شرکت های مختلف و هدایت افراد به درگاه جعلی بانک برای پرداخت هزینه ثبت نام اولیه اقدام به دریافت اطلاعات حساب بانکی آنان می کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: ماموران پلیس فتا با دریافت این اطلاعات و شناسایی متهمان به کلاهبرداری رد این افراد را در یکی از استان های مرکزی کشور شناسایی کردند.

سردار میرزایی ، افزود: با هماهنگی قضائی ماموران پلیس فتا با شناسایی مخفیگاه متهمان این افراد را در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه در یکی از شهرستان های مرکزی کشور دستگیر کردند که در بازرسی از مخفیگاه یکی از متهمان 27 عدد سیم کارت، 7 دستگاه تلفن همراه، 4 قطعه سکه بهار آزادی و مبلغ 44 میلیون ریال وجه نقد کشف شد .

فرمانده انتظامی استان مازندران، اذعان داشت: متهمان در تحقیقات پلیس به بزه انتسابی وکلاهبرداری 3 میلیارد و 420 میلیون ریالی اقرار کردند.

سردار میرزایی، افزود: متهمان با ایجاد درگاه جعلی بانکی در شبکه های اجتماعی و هدایت افراد به این درگاه جعلی بانکی اطلاعات حساب بانکی شهروندان را سرقت و اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان می کردند.

 

--------------------------------------------------------

 

کشف 75 کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان بهشهر 

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران ، از کشف 75 کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری یک قاچاقچی مواد مخدر در محور ورودی شهرستان بهشهر خبر داد. 

سرهنگ علیرضا ثقفی در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از حمل مواد مخدر به استان مازندران توسط قاچاقچی مواد مخدر با خبر شدند .

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، افزود: ماموران با بررسی های اطلاعاتی متهم را شناسایی و در عملیاتی ضربتی خودروی وی را حین تردد در محور ورودی شهرستان بهشهر متوقف کردند .

وی از کشف 75 کیلو گرم تریاک و حشیش در بازرسی از خودروی متهم خبر داد و تصریح کرد: در این عملیات راننده خودرو نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ ثقفی اعتياد را منشا بسياري از جرائم دانست و خاطرنشان كرد: جرائم متاثر از اعتياد از قبيل سرقت، سرقت مسلحانه، طلاق، خودكشي، افسردگي و سرخوردگي، فروپاشي خانواده ها تنها بخشي از پيامدهاي اين پديده شوم است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مازندران در خاتمه از شهروندان، خواست: برای رسیدن به جامعه ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام دارند .

 

------------------------------------------------------

 

عامل آتش سوزی عمدی خودرو در سوادکوه دستگیر شد 

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از شناسایی عامل آتش سوزی عمدی خودرو و منزل شخصی در شهر آلاشت خبر داد. 

سرهنگ عبدالله اکبری در گفت‌ و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام مركز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش سوزی 2 خودرو و منزل فردی در شهر آلاشت، ماموران انتظامی کلانتری آلاشت به محل حادثه اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، افزود: با حضور ماموران آتش نشانی حریق مهار و علت تامه وقوع این حادثه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سرهنگ اکبری، تصریح کرد: ماموران در ادامه، اقدامات پلیسی را برای شناسایی و دستگیری فردی ناشناس که برابر بررسی های به عمل آمده، با صورتی پوشانده اقدام به این آتشسوزی کرده بود آغاز کردند.

وی در ادامه، اظهار داشت: پس از انجام تحقیقات پلیسی، متهم که اهل و ساکن تهران بوده است توسط کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، در خاتمه اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و موضوع در دست بررسی است.

 

-------------------------------------------------------

 

دستگيري 2 سارق سیم برق با 10 فقره سرقت در بابل 

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری 2 سارق حرفه ای سیم برق با 10 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ سیدمحسن جعفری در بیان جزئیات این خبر گفت: در پي وقوع چندين فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد:با انچام اقدامات اطاعاتی و بررسی های همه جانبه ماموران پلیس آگاهی موفق به شناسایی 2 سارق سیم برق و یک مالخر اموال سرقتی در این شهرستان شدند .

سرهنگ جعفری، افزود: متهمان در یک عمليات غافلگيرانه دستگير و ضمن کشف اموال سرقتی از مخفیگاه آنان، در بازجویی انجام شده به 10 فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کردند.

وی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرغی شدند، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و افرادی که بدون جهت در محل زندگی آنان پرسه می زنند سریعا با شماره 110تماس گرفته و موضوع را گزارش کنند.

 

---------------------------------------------------------

 

لغزندگی جاده عامل تصادفات زنجيره اي در بهشهر 

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از وقوع 7 حادثه رانندگی و ایراد خسارت به 18 خودرو به دلیل لغزندگی سطح جاده در کمربندی این شهرستان خبر داد. 

سرهنگ "حسن عنایتی گنجی " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت : عدم رعایت سرعت مطمئنه و لغزندگي جاده ناشي از بارش باران در کمربندی ، سبب كاهش ديد رانندگان در محورها و وقوع 7 حادثه رانندگی در این شهرستان شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: شب گذشته در کمربندی بهشهر، يك خودرو نیسان به دليل تخطی از سرعت مطمئنه و ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه و همچنین لغزنده بودن سطح جاده با نيوجرسي حاشيه جاده برخورد کرد.

سرهنگ عنایتی، تصریح کرد: وقوع این حادثه منجر به برخورد 7 خودرو دیگر که در طول مسیر در حال حرکت بودند شد .

وی در ادامه با اشاره به واژگونی یک دستگاه  اسکانیا به دلیل لغزنده بودن جاده  از وقوع 5 حادثه رانندگی دیگر در این محور نیز خبر داد و اظهار داشت: در این حوادث در مجموع 10 خودرو با یکدیگر برخورد کردند.

عنایتی با بیان این که این حوادث هیچگونه خسارت جانی در بر نداشته اند، عدم رعایت فاصله طولی و نداشتن مهارت کافی رانندگان این خودروها در کنترل وسیله نقلیه را موجب وقوع این حوادث اعلام و تصریح کرد: در این حادثه ها 6 نفر به صورت سطحی مصدوم و یک نفر نیز در بیمارستان بستری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در خاتمه با اشاره به بارندگی های اخیر و لغزنده شدن سطح جاده ها در این شهرستان از رانندگان، خواست : در هنگام رانندگی ، علاوه بر رعايت فاصله طولي و سرعت مطمئنه، براي پيشگيري از تصادف و هر گونه سانحه رانندگي به توصيه ها و هشدارهاي پليس توجه کامل داشته باشند.

 

-------------------------------------------------------

 

کشف البسه های با علائم نامتعارف در بابلسر 

فرمانده انتظامی بابلسر از کشف 500 ثوب البسه با علائم نامتعارف در این شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ "حسین اسدی" در تشریح این خبر، گفت: در پی عرضه و فروش البسه هایی با تصاویر و علائم نامتعارف در تعدادی از واحدهای صنفی این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: ماموران با اجرای طرح های نظارتی در سطح بازار و مجتمع های تجاری تعداد 500 ثوب البسه با طرح هاي نامتعارف و 30 عدد گردنبند با علائم شیطان پرستی کشف کردند.

سرهنگ اسدی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح 2 واحد صنفی متخلف پلمب شد و به 16 واحد صنفی نیز اخطار داده شد.

وی همچنین اظهار داشت: متصديان واحدهای صنفي متخلف با تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائي معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در ادامه با بیان این که يکي از اهداف دشمنان قسم خورده جمهوري اسلامي به انحراف کشاندن جوانان و نفوذ از راه فرهنگي و ديني است، از شهروندان خواست: از خرید هرگونه البسه و سایر نامتعارف خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
خسته نباشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار