نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی گفت: جوجه یک روزه و نهاده‌ها وارداتی هستند، هرچه نرخ ارز بالا رود بر روی قیمت مرغ تأثیر می‌گذارد؛ باید میزان وابستگی‌ها را با بها دادن به تولیدکنندگان و نخبگان کاهش دهیم که در این زمینه برنامه‌ها دچار مشکل است.
کد خبر: ۸۶۸۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ 29 June 2020

سمیه محمودی با اشاره به افزایش نرخ ارز در چند روز گذشته اظهار داشت: در هفته گذشته جلسه‌ای با اعضای کمیسیون اقتصادی در خصوص نرخ ارز برگزار شد، در این راستا جلساتی نیز با وزارت جهاد کشاورزی، صمت و وزارت امور خارجه و رئیس بانک ملی مرکزی برگزار شد تا داده‌هایی را در این رابطه به دست آوریم.

 نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در این جلسات بر بهبود وضعیت اقتصادی، ممانعت از کاهش ارزش پول ملی، جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی مورد نیاز مردم،  تقویت تولید و افزایش صادرات تأکید شد، افزود: در راستای کنترل نرخ ارز باید راهکارهایی را پیدا کنیم که نرخ ارز کاهش پیدا کند؛ دلایل متعددی برای افزایش نرخ ارز از جمله تحریم، کرونا و صادرات غیرنفتی مطرح است.

وی با انتقاد از کسانی که محصولات غیرنفتی را صادر می‌کنند‌ و ارز آن را تحویل نمی‌دهند‌، گفت: در  موضوع ارز همه نهادهای حاکمیتی باید وارد شوند و اخلالگران را شناسایی کنند تا بتوانیم نرخ ارز را کنترل کنیم.

محمودی با اشاره به افزایش قیمت مرغ در چند روز گذشته عنوان کرد: تولید مرغ در کشور بالا است، اما وابستگی به کشورهای خارجی سبب افزایش نرخ مرغ شده است، جوجه یک روزه و نهاده‌ها وارداتی هستند، هرچه نرخ ارز بالا رود بر روی قیمت مرغ تأثیر می‌گذارد؛ باید میزان وابستگی‌ها را با بها دادن به تولیدکنندگان و نخبگان کاهش دهیم که در این زمینه برنامه‌ها دچار مشکل است.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که اگر محصولی صد در صد داخلی باشد‌، نباید با افزایش نرخ ارز قیمت آن تغییر پیدا کند، بیان کرد: باید کالاهای اساسی را به قیمت مناسبی در اختیار مردم قرار دهیم در مجلس گذشته و مجلس یازدهم به دنبال آن بودیم تا ارز ۴۲۰۰ تومانی را در اختیار دولت قرار دهیم تا کالاهای اساسی را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهد، اما فساد در آن ایجاد شد.

محمودی با بیان این‌که چند نرخی بودن ارز و ارز دولتی سبب رانت شده است که باید ساختار آن اصلاح شود، خاطرنشان کرد: کالاهای اساسی مردم برای مجلس بسیار مهم است و باید به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار