تصویب ۲۴ طرح
فرماندار عباس آباد گفت: که تصویب ۲۴ طرح یکی از دستاوردهای بسیار مهم برگزاری نشست اخیر شورای اداری استان با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این شهرستان گردشگرپذیر بوده است.
کد خبر: ۸۶۹۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 30 June 2020

 فرماندار عباس آباد گفت: که تصویب ۲۴ طرح یکی از دستاوردهای بسیار مهم برگزاری نشست اخیر شورای اداری استان با حضور احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این شهرستان گردشگرپذیر بوده است.

به گزارش ایرنا ، شورای اداری منطقه غرب مازندران با محوریت شهرستان های تنکابن ، عباس آباد و رامسر با حضور استاندار و شماری از مدیران ستادی و معاونان او در پنجم تیرماه جاری در شهرستان عباس آباد برگزار شد.

عباس شیرینی همپا روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان عباس آباد ، ایجاد شعبه ای از اتاق بازرگانی برای تسهیل امور تجاری و صادرات و واردات ، راه اندازی شعبه ای از نمایشگاه بین المللی ، انجام روکش آسفالت مسیر عباس آباد - کلاردشت ، پیش بینی اعتبار برای بازنگری طرح های هادی در روستاها ، تعامل با اصحاب رسانه ، رفع مشکل تامین زمین برای ساخت بناهای اداری ، روکش آسفالت محور کناره حدفاصل رامسر - عباس آباد ، تفویض اختیار به مدیران محلی برای حذف بروکراسی های اداری را از جمله طرح های مصوب در این نشست برشمرد.

وی توضیح داد : طبیعتا ایجاد شعبه ای از نمایشگاه های بین المللی در غرب مازندران جزو آرزوهای دیرینه این شهرستان بود چرا که این منطقه قطب تولید گل و گیاه بوده و حدود ۱۵۰ هکتار از اراضی این منطقه به صورت فضای باز و سرپوشیده زیر کشت گل و گیاه قرار دارد و ضمن آنکه حدود ۱۵۰ هزار دام سبک و سنگین از دیگر قابلیت های این شهرستان است.

فرماندار عباس آباد گفت که بنا بر تاکید استاندار مازندران مسئولان اجرایی این شهرستان فرصت دارند طی یک ماه این مصوبات را پیگیری و برای اجرایی کردن آن در این منطقه اقدام کنند.

همپا در ادامه ، اوقافی بودن اراضی برخی از نقاط شهری و روستایی را از دغدغه های مردم برای دریافت مجوز ساخت وساز و سند مالکیت در این شهرستان ذکر کرد و افزود : بر اساس بررسی های انجام شده در برخی از روستاها از جمله "پلنگ کلا " حدود ۷۰ درصد اراضی و " پرچور" از توابع این شهرستان حدود ۲۰ درصد اوقافی است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد : چنین مشکلاتی باعث شده که در این روستاها یا دیگر نقاط این شهرستان شاهد ساخت وسازهای بی رویه باشیم و ضمن آنکه وضعیت موجود با نارضایتی عمومی در این منطقه همراه بوده است و اگرچه اداره اوقاف و امور خیریه منطقه به عنوان یک نهاد شرعی و مورد احترام است اما باید در این حوزه تدابیری اندیشیده شود تا مشکلات مردم در این منطقه حل شود.

همپا همچنین با اشاره به فرصت اندک باقی مانده از عمر دولت از مسئولان دستگاه های اجرایی این شهرستان خواست تا به هر شکل ممکن آن اقداماتی که طی سال های اخیر برای رفاه و بهبود معیشت مردم از سوی دولت انجام گرفته از ظرفیت رسانه ها استفاده کنند تا مردم پی ببرند طی این مدت چه اقداماتی انجام گرفته است.

شهرستان عباس آباد با سه نقطه شهری، ۴۳ روستا و جمعیتی دستکم ۵۰ هزار نفر در غرب مازندران واقع است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار