مدیر شیلات جهاد کشاورزی اصفهان گفت: با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی رستورانها و هتل ها تولید ماهیان پرورشی با عرضه هماهنگ نشده است وماهی‌های پرورشی روی دست تولیدکنندگان مانده است.
کد خبر: ۸۶۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ 30 June 2020

محمدرضا عباسی با اشاره به ظرفیت‌های منابع آبی شیرین و لب شور در استان اصفهان اظهار داشت: شیلات اصفهان با دو رویکرد مهم توسعه و بهبود عملکرد آبزی پروری و توسعه و ارتقا فرهنگ آبزیان ایجاد شد.

وی افزود: میزان کل تولید ماهیان پرورشی استان اصفهان ده هزار و ۲۲۰ تن بوده است که شهرستان‌های اصفهان، سمیرم، فریدونشهر، چادگان و گلپایگان رتبه‌های اول تا پنجم را در سطح استان به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان، اشتغال در حوزه آبزی پروری در سطح استان را چهار هزار و ۴۲۶ نفر اعلام کرد و افزود: ارزش تولید انواع آبزیان حدود چهار هزار میلیارد ریال بوده است.

قیمت خرید از پرورش دهندگان ماهی واقعی نیست

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار تخم ماده ماهی قزل‌آلا در استان اصفهان تولید می‌شود، گفت: با شیوع کرونا و تقاضا محدود ماهی‌های پرورشی در استان اصفهان عرضه آبزیان خوراکی برای تولید کنندگان مقرون به صرفه نیست و با همان قیمت تمام شده از مزارع پرورش ماهی خریداری می‌شود که نیاز به ساماندهی این بازار و عرضه این محصول با قیمت واقعی از تولیدکننده است.

عباسی بیان داشت: پرورش ماهی تیلاپیا در اصفهان با چراغ قرمز سازمان محیط زیست کشور همراه است؛ با توجه به پرورش این ماهی در استان‌های همجوار رایزنی‌های لازم جهت پرورش این ماهی در منطقه شرق اصفهان انجام شده است.

پرورش میگو با شرایط اقلیم اصفهان همگون نیست

وی پرورش میگو را با توجه به اقلیم اصفهان ناموفق دانست و گفت: اگرچه در استان اصفهان در مقطعی به صورت پایلوت پرورش میگو انجام شد اما از آنجا که پرورش این آبزی خوراکی به چها ر ماه گرم نیازمند است با موفقیت همراه نبود.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان سرانه مصرف آبزیان در استان اصفهان را یازده کیلوگرم اعلام کرد و اظهار داشت: میزان مصرف سرانه آبزیان در استان اصفهان از حدود سه کیلوگرم به بیش از سه برابر افزایش یافته است؛ در سال زراعی گذشته انواع آبزیان دریایی و پرورشی شامل ماهیان زینتی، قزل آلا و کپور و میگو با ارزش دلاری ۲.۵۸ میلیون دلار از طریق استان اصفهان صادر شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار