معاون وزیر صنعت
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فعالیت حدود ۲۱ درصد از واحدهای صنعتی موجود در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور با رکود مواجه شدند که با برنامه ریزی بدنبال برگرداندن آنها به چرخه تولید هستیم.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳ 01 July 2020

محسن صالحی‌نیا در  نشست با فعالان اقتصادی شهرستان نطنز اظهارداشت: امروز با تهدیدها و تحریم‌هایی در عرصه‌های بین‌المللی مواجه هستیم اما با تلاش کارآفرینان و صنعتگران در قبال این تهدیدها، فرصت‌های خوبی نصیب کشور ما شده است.

وی اظهارداشت: سیاست های محوری اینگونه رقم زده که در صورتیکه ترتیب‌های تولید را فراهم کنیم، مسائلی همچون نداشتن فروش و ماندن محصولات و عرضه نشدن در بازار به کمترین مقدار ممکن می‌رسد.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تصریح کرد: امروز نیروهای مستعد جوان و تحصیلکرده و ظرفیت های خوب و صنایع دانش بنیانی در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور فعال هستند.

وی با اشاره به استقرار بیش از ۴۶ هزار واحد در ۸۲۰ شهرک‌ و ناحیه صنعتی کشور  ادامه داد: حدود ۳۵ هزار واحد دیگر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی هم در مراحل مختلف ساخت و ساز قرار دارند و از مرحله ابتیاع زمین تا دیوارکشی، فونداسیون، ساخت، تجهیز و نصب ماشین آلات قرار دارند و به مرور به بهره برداری می‌رسند.

رییس سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با بیان اینکه سیاست محوری ما حمایت از زنجیره‌های تولید و تکمیل است افزود: نقش اصلی  را در این زنجیره خود واحدهای کارآفرین ایفا می‌کنند.

صالحی نیا با اشاره به اینکه ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاران و کارآفرینان از اهداف محوری وزارت صنعت، معدن و تجارت است اضافه کرد: به گواه کارکنان و مسوولان واحدهای صنعتی در زمان حاضر بیشتر صنایع با سه شیفت کاری در حال فعالیت و تولید هستند و این مساله موجب خوشحالی و افتخار است.

 به گفته وی تولید محصولات مختلف در کشور و ارائه این تولیدات به بازارهای داخلی و صادراتی فرصت بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: تمروز کمتر واحد صنعتی در کشور وجود دارد که تولید داشته باشد و محصولش در بازارهای داخلی و خارجی بفروش نرسد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بسیار زیادی در شهرستان نطنز وجود دارد و باید با کمک مسوولان بتوانیم شاخص‌ها و شرایط این شهرستان و به تبع آن شهرک‌ها و نواحی صنعتی آنرا ارتقا دهیم.

وی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان باید توجه ویژه‌ای به زیرساخت‌ها و توسعه شهرک‌های این منطقه داشته باشد و سازمان صنعت معدن و تجارت اصفهان هم باید انگیزه بیشتر را برای سرمایه گذاران فراهم کند.  

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار