به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اهم اخبار حوزه اجتماعی در هفته‌ای که گذشت به شرح ذیل است:

خبر هفته: همچنان کرونا

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، دیروز اعلام کرد: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۲۳۰ هزار و ۲۱۱ نفر رسید که از این تعداد ۱۰ هزار و ۹۵۸ نفر جان باخته و ۱۹۱ هزار و ۴۸۷ بهبود یافته‌اند.

آگهی عجیب هفته: اجاره اتاق 8 متر

بیشتر بخوانید:

  • اخبار مهم امروز گروه اجتماعی برنا
  • اعلام اسامی فوتی‌های حادثه مرکز درمانی سینا

روز اخیر آگهی‌ در سایت دیوار منتشر شده که نشان می‌دهد فردی یک تک اتاق 8 متری خانه خود را با 700 هزار تومان اجاره‌بها اجاره می‌دهد.

این اتفاقات بیش از همه به لزوم کنترل قیمت مسکن و جلوگیری از وضعیت افسارگسیخته آن تاکید دارد.

وحشت هفته: انفجار در پارچین

بامداد روز ششم تیرماه انفجار مهیبی در شرق تهران از یکی از پادگان ها شنیده شد که در پی آن نور قرمز رنگی آسمان تهران را فرا گرفت.

در این خصوص امیر سرتیپ دوم داود عبدی، معاون فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، درباره این حادثه گفت: مخازن گاز در این منطقه به صورت دستی پر می‌شوند و نشت گاز در یکی از مخازن باعث انفجار شده و دو مخزن کناری آن هم تحت تاثیر قرار گرفته که آتش‌سوزی بزرگی بوجود آمده و این حادثه هیچ تلفاتی نداشته است.

اشتباه هفته: جریمه خودروهای ورودی به طرح

حناچی در واکنش به خبر جریمه شدن مردمی که از ساعت ۲ به بعد به خروج از محدوده طرح ترافیک اقدام کردند، گفت: موضوع را به همکاران جهت رسیدگی اطلاع دادم و اگر ساعت ۲ به بعد شهروندی برای خروج از محدوده طرح جریمه شده باشد، این جریمه حذف می‌شود.

خبر خوب هفته: افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی

هیات وزیران در جلسه روز یکشنبه اول تیرماه ۱۳۹۹ پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی در سال ۱۳۹۹ را به تصویب رساند.

مرگ هفته: سه تن از فعالان محیط زیست

در عملیات مهار آتش سوزی منطقه بوزین و مره خیل در شهرستان پاوه تعدادی از افراد مصدوم شده و ۳ نفر از دوستداران محیط زیست که برای اطفا حریق اقدام کرده بودند جان باختند.

فاجعه هفته: انفجار در خیابان شریعتی تهران

شامگاه سه‌شنبه دهم تیرماه کلینیک درمانی سینا اطهر دچار حادثه شد که در پی این انفجار 19 تن از هموطنانمان جان خود را از دست داده و 24 تن مصدم شدند.

این اتفاق در ساعت 20:45 پایتخت‌نشینان را از خانه‌ها به خیابان شریعتی کشاند.

در همان دقایق اولیه رئیس پلیس تهران بزرگ، دادستان تهران، شهردار پایتخت، رئیس هلال احمر، معاون وزیر بهداشت و آتش‌نشانی در محل حادثه حاضر شدند.

اما علت وقوع این حادثه هنوز مشخص نبوده و در دستور بررسی و رسیدگی است.

بازداشت هفته: مدیران کلینیک سینا اطهر

در راستای همین انفجار مهیب در شمال تهران سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، گفت: پس از وقوع انفجار در کلینیک سینا اطهر و بررسی صحنه حادثه دستور بازداشت چهار نفر از مدیران و مسئولان فنی و تاسیسات ساختمان به دلیل کم کاری و بی توجهی توسط مقام قضایی صادر شد.

همچنین حجت‌الاسلام رئیسی با صدور پیامی جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه انفجار مرکز درمانی سینا اطهر تهران را تسلیت گفت و شناسایی دقیق عوامل بروز این حادثه و رسیدگی به مشکلات قضایی و حقوقی خانواده‌های داغدار را خواستار شد.

اخطاریه هفته: اخطار به کلینیک سینا اطهر

داستان رسیدگی به این اتفاق انفجار در کلینیک سینا اطهر تا جایی ادامه داشت که مهدی داوری، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی، از وجود 4 اخطاریه عدم ایمنی در ساختمان کلینیک سینا اطهر خبر داد و گفت: طی سال‌های گذشته پایش و رصد کرده‌ایم و سازمان آتش نشانی برای اولین بار طی سال 94 سراغ این ساختمان رفته است و آنجا را بازدید کرده و اقدامات لازم را در قالب دستورالعمل ایمنی به ساختمان ارائه شده است.

او افزود: در سال 96، 97 و 98 هم از این ساختمان بازدید کردیم و در سال 98 به مالکین ابلاغ کردیم در شرایط نا ایمن هر اتفاقی بیفتد مسئولیتش با خود شما است.

فرضیه هفته: دپوی کپسول اکسیژن

محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص حادثه پیش آمده در مرکز درمانی سینا اطهر گفت: در این ساختمان انبار غیر اصولی در ورودی برای کپسول اکسیژن درست کرده بودند و به نظر می‌آید با توجه به اینکه این کپسول‌ها روز به روز گران‌تر می شود مقداری بیش از اندازه کپسول انبار کرده‌اند و سیستم برق این انبار غیر استاندارد بوده است.

نتیجه هفته: نتایج وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

فتح‌الله شعبانی گفت: مشمولان دریافت یک هزار فقره تسهیلات 20 میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان و موظفین صندوق بازنشستگی کشوری پس از قرعه کشی، اولویت بندی و راستی آزماییِ مدارک و اسناد ارسالی، مشخص شده اند و پرداخت تسهیلات به حساب این عزیزان از دوشنبه گذشته آغاز و تا پایان هفته جاری به اتمام خواهد رسید.

لرزه‌های هفته: اکثر نقاط کشور

در هفته گذشته زمین لرزه بسیاری از نقاط کشور از جمله هلشی و در استان کرمانشاه، شوقان در استان خراسان شمالی، فین در استان هرمزگان، رودبار در استان کرمان و سوزا در استان هرمزگان به لرزه در آورد. که خوشبختانه هیچ کدام از این زلزله ها خسرات جانی و مالی در پی نداشت.