کد خبر: ۸۷۰۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱ 02 July 2020

 

 
در مقایسه با میوه ها و سبزیجات دیگر، سیب دارای محتوای آنتی اکسیدانی بیشتر، به ویژه در پوست خود است که آن را به گزینه ای خوب برای پیشگیری و مبارزه با سرطان تبدیل می کند.
سیب و فوایدی که نباید فراموش شوند
شاید این ضرب المثل را شنیده باشید که مصرف یک سیب در روز شما را از پزشک بی نیاز می کند. شاید خنده‌دار به نظر برسد زیرا ممکن است سیب را به عنوان یک ماده غذایی برتر با فواید سلامت منحصر به فرد در نظر نگیرید.

اما انواع مختلف سیب همچنان می توانند فواید سلامت جالب توجه ای را ارائه کنند. شما می توانید این میوه را به عنوان یک میان وعده سالم مصرف کرده یا آن را به وعده غذایی صبحانه یا اسموتی ها خود اضافه کنید.

البته سیب به عنوان یک گزینه درمانی برای بیماری های مختلف در نظر گرفته نمی شود، اما حداقل در بلند مدت و در صورت مصرف منظم می تواند سلامت شما را بهبود ببخشد. در ادامه با برخی از فواید مصرف سیب که نباید نادیده گرفته شوند، بیشتر آشنا می شویم.

مبارزه با سرطان
در مقایسه با میوه ها و سبزیجات دیگر، سیب دارای محتوای آنتی اکسیدانی بیشتر، به ویژه در پوست خود است که آن را به گزینه ای خوب برای پیشگیری و مبارزه با سرطان تبدیل می کند. نتایج یک مطالعه نشان داد که مصرف یک یا تعداد بیشتری سیب در روز می تواند به کاهش خطر سرطان کولورکتال کمک می کند.

مطالعات دیگر نیز نشان داده اند که سیب می تواند به پیشگیری از سرطان های ریه و پروستات کمک کند.

کاهش خطر سکته مغزی
مطالعه ای با حضور تقریبا 10,000 هزار نفر که بیش از 28 سال سن داشتند، نشان داد که که خطر سکته مغزی ترومبوتیک در افرادی که بیشترین میزان سیب مصرفی را داشتند، کمتر بود. یک سیب می تواند تقریبا 20 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه فیبر را تامین کند که مطالعه ای دیگر نشان داد این ماده می تواند خطر بیماری های قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

کمک به کاهش وزن
حاوی کمتر از 100 کالری، سیب در مقایسه با یک کراکر با میزان کالری مشابه می تواند احساس سیری بیشتری را در انسان ایجاد کند. نتایج یک مطالعه نشان داد مصرف چند برش سیب پیش از یک وعده غذایی به تقویت احساس سیری و مصرف 200 کالری کمتر در آن وعده غذایی منجر شده است. همچنین، سیب حاوی ترکیباتی است که به تغذیه باکتری های سالم در روده کمک می کنند که به طور بالقوه خطر برخی مشکلات سلامت مرتبط با چاقی را کاهش می دهد.

مفید برای مغز
سیب سرشار از آنتی اکسیدان های مختلف است که یکی از آنها کوئرستین نام دارد و اثر محافظتی روی سلول های عصبی را نشان داده و همچنین به بقا و عملکرد درست آنها کمک می کند. یک مطالعه با حضور سوژه های حیوانی نشان داد که یک دوز زیاد از این آنتی اکسیدان می تواند به محافظت در برابر عوارضی که به بیماری آلزایمر منجر می شوند، کمک کند.

کاهش خطر دیابت
پلی‌فنول ها ریزمغذی هایی هستند که به میزان زیاد در سیب وجود دارند و می توانند به پیشگیری از آسیب دیدن سلول های تولید کننده انسولین کمک کنند. نتایج یک مطالعه نشان داد که مصرف یک سیب در روز خطر دیابت نوع 2 را به میزان 28 درصد کاهش داده است. حتی مصرف چند سیب در هفته نیز اثری مشابه را به همراه داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار