الله‌یاری با بیان اینکه حدود۳۷۰ طرح گردشگری با سرمایه حدود یکهزار میلیارد تومان در استان در حال اجراست، تصریح کرد: کل مجموعه گردشگری استان شامل هتل‌ها، اقامتگاه‌های سنتی، مهمان‌پذیرها، اقامتگاه‌های بومگردی و خانه مسافرهای استان با ظرفیت ۳۵ هزار تخت در کنار امکان اقامت موقت با ظرفیت بیش از ۴۰۰ هزار نفر از آمادگی لازم پذیرایی گردشگران برخوردارند. 
کد خبر: ۸۷۰۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴ 02 July 2020

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به سه و نیم برابر شدن این ظرفیت در هفت سال گذشته گفت: یکی از سیاست‌های مهم این اداره در جهت دستیابی به توسعه پایدار صنعت گردشگری، افزایش کمی و کیفی زیرساخت‌ های آن است به همین دلیل افزایش ظرفیت اقامتی در دستور کار قرار گرفت.

فریدون الله‌یاری با بیان اینکه بر اساس آمار موجود در ابتدای سال ۱۳۹۲ ظرفیت اقامتی در استان حدود ۱۰ هزار تخت بود، افزود: این ظرفیت تا پایان سال۱۳۹۷ به ۳۰ هزار تخت و در سال ۱۳۹۸ به ۳۵ هزار تخت افزایش یافت.

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌های اقامتی در استان اصفهان با توجه به حضور انبوه گردشگران بویژه در پنج سال اخیر تصریح کرد: این امر با سیاست‌های تشویقی دولت و مشارکت خوب سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی بویژه در ساخت هتل، اقامتگاه سنتی، مهمانپذیر ، اقامتگاه بومگردی و خانه مسافر محقق شد.

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان با اشاره به اینکه در سند برنامه ششم توسعه و سند چشم انداز ۱۴۰۴ بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان تاکید شده است، خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از راهبردهای اساسی برای رهایی اقتصاد از وابستگی به نفت محسوب می‌شود و امید است پس از رفع محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، شاهد رونق مجدد آن در کشور و استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه این استان حدود ۱۵۰ هتل، ۴۴۴ اقامتگاه بومگردی، ۷۰ هتل سنتی، ۱۵۰ خانه مسافر و ۲۳۰ مهمانپذیر دارد، گفت: تلاش ما این بود تا ظرفیت‌های اقامتی در همه شهرستان‌های استان توسعه یابد که اقامتگاه‌های بومگردی نقش بسزایی در تحقق آن داشتند.

وی با بیان‌اینکه توسعه اقامتگاه های بومگردی نقش بسزایی در افزایش قابل توجه ظرفیت اتاق‌ها و تخت‌های هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری استان داشت، افزود: اصفهان رتبه نخست کشور در بومگردی را دارد که به جذب گردشگر کمک کرده است.
بومگردی یا اکوتوریسم(ecotourism)، فرصتی برای گردشگران و طبیعت‌گردان است تا با اقامت در مناطق بومی فارغ از زندگی روزمره و ماشینی؛ حال و هوای یک زندگی ساده، بیآلایش و دلنشین را تجربه کنند.

الله‌یاری با اشاره به اینکه سال گذشته سه میلیون گردشگر داخلی و بیش از ۲۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی از آثار و جاذبه های استان اصفهان بازدید کردند، اضافه کرد: برای رونق مجدد گردشگری اصفهان نیازمند بازاریابی و شناخت سلیقه گردشگران بویژه در ایام پسا کرونا هستیم.

وی با بیان اینکه هتل‌ها و اقامتگاه‌های گردشگری پس از شیوع بیماری کرونا تا اردیبهشت تعطیل بودند اما در زمان حاضر با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعالند، اظهار امیدواری کرد که با رفع محدودیت‌های ناشی از این بیماری، شاهد رونق مجدد گردشگری در کشور و استان اصفهان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار