کیفیت هوای اصفهان روز پنجشنبه دوازدهم تیر در وضعیت ناسالم و قرمز قرار گرفت و لازم است که مردم در خانه‌های خود بمانند و اگر ناگزیر به رفتن به فضای باز هستند از ماسک فیلتردار استفاده کنند.
کد خبر: ۸۷۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 02 July 2020

اداره کل هواشناسی استان اصفهان ۲ روز گذشته نسبت به وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا هشدار داده و توصیه کرده بود که گروه‌های حساس از تردد غیر ضروری در سطح شهرها خودداری کنند؛ بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی، اواخر امروز پنجشنبه این مخاطره جوی پایان می‌یابد.

مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید براینکه افزایش ناگهانی آلودگی هوا از بامداد پنجشنبه همه را غافلگیر کرد، اظهار داشت:  میزان آلایندگی هوا از بعدازظهر امروز رو به کاهش می‌رود.

سید مهدی میرجهانیان در پاسخ به اینکه چرا هشدارهای بیشتری درباره این وضعیت به مردم داده نشده بود، گفت: رسیدن شاخص آلایندگی هوا به این وضعیت و بیش از ۲۰۰ (AQI) اصلا پیش‌بینی نشده بود.

شاخص آلایندگی بالای ۲۰۰ (AQI) وضعیت بسیار ناسالم را نشان می دهد که بر اساس گزارش های موجود در بامداد امروز شاخص کیفیت هوا به بالای آن رسیده بود.

میرجهانیان تاکید کرد که مردم بویژه سالمندان، کودکان، بیماران قلبی و تنفسی و زنان باردار به هیچ عنوان امروز از خانه خارج نشوند و اگر مجبور به رفتن به بیرون از منزل هستند حتما از ماسک‌های فیلتر دار یا N۹۵ استفاده کنند.

وی افزود: ورزش کردن، تفریح و فعالیت در فضای باز امروز نباید انجام شود و مردم میوه تازه بیشتری مصرف کنند.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان دلیل وضعیت ناسالم هوای اصفهان را افزایش ریزگردها و فعال شدن کانون‌های گرد و غبار بویژه در مناطق شمال و شرق اصفهان از جمله در سمنان عنوان و خاطرنشان کرد که این موضوع به اداره های حفاظت محیط زیست و مرکز بهداشت اصفهان اطلاع داده شده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار