مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: وضعیت ذخیره بانک خون استان فعلا در شرایط مناسبی است و در زمینه تامین خون و فرآورده‌های خونی مشکل خاصی وجود ندارد، به طور میانگین روزانه چهار نفر برای اهدای پلاسمای کوویدی به انتقال خون مراجعه می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۰۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۸ 02 July 2020

مجید زینلی با بیان اینکه طرح پلاسما درمانی حدوداً از اواسط خرداد ماه شروع شده است، اظهار کرد: ارسال پلاسما بستگی به درخواست و نیاز بیمارستان‌ها دارد و افرادی هم که از پلاسما برای درمان کرونا استفاده می‌کنند، شرایط خاصی مانند نبود در شرایط حاد بیمار، بودن در مراحل اولیه بیماری و برخی موارد دیگر را دارد و برای تمام بیماران مبتلا به کرونا نمی‌توانند از پلاسما درمانی استفاده نمایند و این روش برای بیمارانی که در شرایط وخیم قرار دارند، مؤثر نیست.

وی ادامه داد: وضعیت ذخیره بانک خون استان اصفهان فعلاً در شرایط مناسبی است و در زمینه تأمین خون و فرآورده‌های خونی مشکل خاصی وجود ندارد، اما نباید فراموش کنیم که نیاز به خون همیشگی است و در صورتی که اهدای خون تداوم داشته باشد، شرایط بانک خون استان طبیعی خواهد ماند.

مدیر کل انتقال خون استان اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خون و فرآورده‌های خونی یک بافت زنده است و نیاز به آن‌ها همیشگی است، از اهداکنندگان درخواست داریم به صورت مستمر و روزانه به مراکز انتقال خون برای اهدای خون مراجعه نمایند.

وی با توضیح اینکه آمار اهداکنندگان پلاسمای کووید در روز حدود چهار نفر است، افزود: از افرادی که به کرونا مبتلا و بهبود پیدا کرده‌اند، درخواست داریم برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون مراجعه نمایند تا در روند درمان افراد مبتلا کمک شود.

زینلی توضیح داد: روزانه به اهدای تمام گروه‌های خونی نیاز داریم، اما بیشترین نیاز به گروه‌های خونی منفی مانند A منفی، B منفی و AB منفی معمولاً بیشتر است و بیشترین میزان اهدای خون مربوط به گروه خونی O مثبت است، چرا که شایع‌ترین گروه خونی در استان و کشورO مثبت است.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار