نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: افزایش بی‌ضابطه قیمت مسکن در خرید و فروش و اجاره بها مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.
کد خبر: ۸۷۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵ 03 July 2020


به گزارش تابناک مرکزی آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک با بیان اینکه می‌طلبد تدابیر ویژه‌ای در این زمینه اندیشیده شود افزود: داشتن سرپناه از نیازهای اساسی هر خانواده است و اگر توان تامین آن وجود نداشته باشد، شرایط دشواری برای مردم به وجود می آید.
 وی با بیان اینکه اقشار ضعیف نباید زیر بار گرانی له شوند یادآورشد: پیشنهاد می‌شود که  خانواده‌های آسییب دیده و نیازمند با نگاه ویژه حمایت شوند و اگر نیاز است با ارایه کوپن ارزاق در اسرع وقت مساعدت شوند.
وی با بیان اینکه تقویت نظارت بر قیمت‌ها و تلاش برای تثبیت بازار نیاز روز جامعه است و مجلس و دولت و دستگاه‌های متولی باید با قاطعیت به این مهم بپردازند افزود: مشکلات معیشتی به ویژه برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه زیاد است بنابراین باید با تثبیت قیمت‌ها به ویژه کالاهای اساسی و پرمصرف در سبد هزینه خانوار حمایت و ارامش لازم را به مردم هدیه کرد.
امام جمعه اراک با بیان اینکه همه باید در راستای تنظیم بازار و حمایت از مردم آسیب دیده تلاش کنند گفت: هیچ گوتاهی در این راستا پذیرفتنی نیست، آنها که از شرایط کنونی سوء استفاده کردند و با دامن زدن به گرانی  زندگی را بر مردم سخت‌تر کرده‌اند، دستگاه‌های متولی باید در این زمینه قاطعانه رفتار کرده و با شناسایی اخلال‌گران اقتصادی با آنان برخورد قاطع و جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه نیاز است بنیاد مسکن تلاش مضاعفی را برای کمک به مردم فاقد مسکن آغاز کندو هزینه‌های جانبی را به حداقل برساند گفت: لازم است خیران هم در این بخش بیش از پیش وارد شوند.
امام جمعه اراک با بیان اینکا مردم ایران در مدرسه اهل بیت (ع) درس آموخته‌اند افزود: مردم با پیروی از مکتب راستین دینی در گره‌گشایی از مشکلات مختلف و شرایط سخت همیشه پای کار بوده و در توان خود در بخش‌های مختلف کمک کرده‌اند که این اقدامات جای قدردانی دارد.
وی با بیان اینکا احسان و نیکی و کمک به همنوع از دستورات اسلام و سفارش‌های بزرگان دینی است یادآورشد: این مهم در جمهوری اسلامی ایران به خوبی مورد توجه است و باید روز به روز و در شرایط کرونا و غیرکرونا بیشترشود.
وی با بیان اینکا امام خمینی (ره) مدرسه اهل بیت (ع) را احیا کرد گفت: امروز همه در مقابل حفظ این مدرسه مسئولیت دارند و باید فرهنگ مدرسه اهل بیت (ع) روز به روز در جامعه نهادینه و گسترش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار