مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:وزش بادهای شرقی غربی عامل آلودگی هوای اصفهان در روزهای اخیر است.
کد خبر: ۸۷۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰ 03 July 2020

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وزش باد‌های شرقی-غربی در استان اصفهان اظهار داشت: از شب گذشته وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت کانون‌های گردوغبار را فعال کرده و منشأ آلودگی هوا در کلانشهر اصفهان فعالیت گردوغبار است.

او افزود: طبق اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان وزش باد‌های شرقی -غربی و طوفان گردوغبار تا بعدازظهر جمعه ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به موقعیت اقلیمی استان اصفهان گفت: در فصل گرم وزش باد‌های شرقی-غربی کانون‌های گردوغبار را از شهرستان‌های انارک و اردستان فعال کرده است.

او بیان داشت: موقعیت جغرافیایی استان اصفهان در همجواری کویر‌های مرکز ایران زمینه فعالیت کانون‌های گردوغبار را فراهم می‌کند.

شیشه فروش با تاکید بر اقدامات مشترک استان‌های همجوار در کنترل و مدیریت فعالیت کانون‌های گردو غبار تصریح کرد: استان اصفهان با کویر مرنجاب در استان سمنان، کویر سیاه کوه در استان یزد، کویر طریق الرضا در استان خراسان جنوبی همجوار است که ۱۶ کانون اصلی گردوغبار شناسایی شده و با وزش باد‌های شرقی-غربی فعال می‌شود.

او با اشاره به اقدامات استان اصفهان جهت کنترل فعالیت کانون‌های گردوغبار گفت: در سال گذشته ۱۹ میلیارد تومان اعتبار به اداره کل منابع طبیعی جهت نهالکاری و مالچ پاشی برای پیشگیری از فعالیت کانون‌های گردوغبار تخصیص داده شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اشاره‌ای هم به مالچ پاشی در شهر‌های کویری استان اصفهان داشت و افزود: آئین نامه کنترل آسیب‌های زیان بار گردوغبار در سال گذشته به اداره کل محیط زیست ابلاغ شد تا منشأ کانون‌های گردوغبار ردیابی شود و اداره کل هواشناسی هم موظف شد با رصد و پایش وضعیت آلودگی هوا، به موقع اطلاع رسانی کند و اداره کل منابع طبیعی هم برای پیشگیری از فعالیت کانون‌های گردوغبار اقداماتی را انجام دهد.

او افزود: لازم است سازمان جنگل‌ها و منابع طبیعی و سازمان محیط زیست کشور با تخصیص اعتبارات، اجرای طرح‌های بیابان زدایی در استان اصفهان را تسریع بخشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار