مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان گفت: تولید برق در نیروگاه‌های استان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۵ درصد به ۶ هزار و ۴۰۰ گیگاوات ساعت انرژی الکتریکی رسید.
کد خبر: ۸۷۱۰۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹ 04 July 2020

سعید محسنی افزود: این استان دارای نیروگاه‌های حرارتی و بزرگ اصفهان(اسلام آباد)، شهید منتظری، جنوب اصفهان(چهلستون)، زواره و کاشان و همچنین نیروگاه گازی هساست.

وی با اشاره به اینکه نیروگاه‌های شهید منتظری، کاشان و زواره در فصل بهار امسال به ترتیب ۲ هزار و ۸۹۵، ۷۳۰ و ۶۳۷ گیگاوات ساعت تولید برق داشتند، خاطرنشان کرد: این نیروگاه‌ها با افزایش تولید۱۰، ۵۶ و ۲۰ درصدی در این مدت مواجه بودند.

وی با بیان اینکه نیروگاه اصفهان(اسلام آباد) در سه ماه نخست امسال بیش از یکهزار و ۱۲۲ گیگاوات ساعت تولید برق داشت، اضافه کرد: این میزان تولید نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۵ درصد افزایش دارد.

وی با بیان اینکه تامین آب برای نیروگاه اصفهان در تابستان بسیار مهم و ضروری است، گفت: اگر در تابستان آب به اندازه کافی وجود داشته باشد این نیروگاه می‌تواند متناسب با آن تولید برق انجام دهد در حالی که سایر نیروگاه‌ها که سیستم خنک‌کننده آنها تَر نیست و آب زیادی مصرف نمی‌کنند، وابستگی چندانی به آب ندارند.

مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق اصفهان یکی از محدودیت‌های نیروگاه‌ها را تامین سوخت گاز در فصل زمستان اعلام کرد و اظهار داشت: این محدودیت برای همه نیروگاه‌های کشور است که در برخی مواقع مشکل ایجاد می‌کند و ممکن است تعدادی از نیروگاه‌ها مجبور به استفاده از سوخت مایع شوند.

وی با بیان اینکه سال‌هاست که سوخت مایع یا همان مازوت در نیروگاه‌های اصفهان استفاده نشده است، افزود: نیروگاه‌های گازی مانند جنوب اصفهان، زواره و کاشان در زمستان از گازوییل هم استفاده می‌کنند اما نیروگاه‌های اصفهان و شهید منتظری فقط با سوخت گاز کار می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار