مدیر آبفای منطقه سمیرم:
مدیر آبفای منطقه سمیرم اعلام کرد: در حال حاضر آب شرب 90 روستای تحت پوشش آبفای سمیرم از طریق 16 دهنه چشمه و 38 فقره چاه به صورت پایدارتامین می شود و آبرسانی به هیچ روستای تحت پوشش آبفا سمیرم به صورت سیار انجام نمی گیرد.
کد خبر: ۸۷۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۲ 08 July 2020

مجید صابری بیان کرد: هم اکنون از 38 حلقه چاه، 28 حلقه ی آن در مدار بهره برداری قرار دارد و دبی چاه ها 15 لیتر در ثانیه است.
وی اختلاف ارتفاع در مناطق مختلف سمیرم را تا بیش از 2 هزار متر اعلام کرد و اظهار داشت: برای اینکه آبرسانی پایدار به تمام روستاهای تحت پوشش آبفا سمیرم در ارتفاعات مختلف انجام گیرد، 48 ایستگاه پمپاژ احداث و راه اندازی شده است تا بدین ترتیب آب شرب روستاییان بدون کوچکترین وقفه ای تامین گردد.
مدیر آبفای منطقه سمیرم هدر رفت آب در روستاهای سمیرم را 45 درصد دانست و بیان داشت: میزان هدر رفت آب در روستاهای سمیرم بالا است و مقرر گردیده است که با اصلاح شبکه فرسوده، این رقم کاهش یابد.
صابری گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 12 کیلومتر اصلاح شبکه فرسوده در دستور کار قرار گرفت و پیش بینی می شود در ماه های آینده با تامین اعتبارات لازم این رقم افزایش یابد. این در حالیست که در 2 سال گذشته بیش از 70 کیلومتر شبکه فرسوده آب در روستاها اصلاح و بازسازی شده اند.
وی شناسایی انشعابات غیر مجاز را نیز یکی از اولویت ها در روستاها دانست و تصریح کرد: به منظور کاهش هدر رفت آب و نیز کاهش سرانه مصرف در روستاها، شناسایی انشعابات غیر مجاز در اولویت قرار گرفته است.
مدیر آبفای منطقه سمیرم کیفیت آب شرب روستاها در سمیرم را نیز مطلوب ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: آب شرب سمیرم از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، با این وجود آب شرب روستاها به طور مستمر مورد پایش میکروبی و شیمیایی قرار می گیرد و سلامت آن مورد تایید دستگاه های ذیصلاح می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار