رئیس اتحادیه عطاران و سقط فروشان شیراز گفت:متأسفانه بر خلاف تصور مردم، بیشتر مواد اولیه مورد نیاز عطاری‌ها، وارداتی است و با توجه به رشد بی سابقه قیمت دلار، بیماری کرونا و دپو شدن برخی از اقلام در کمرگ شاهد این افزایش قیمت هستیم.
کد خبر: ۸۷۲۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ 08 July 2020

تابناک فارس به نقل از مهر:مجید معتمدی  تصریح کرد: متأسفانه بر خلاف تصور مردم، بیشتر مواد اولیه مورد نیاز عطاری‌ها، وارداتی است و با توجه به رشد بی سابقه قیمت دلار، بیماری کرونا و دپو شدن برخی از اقلام در کمرگ شاهد این افزایش قیمت هستیم.

وی در خصوص اصلی ترین کشورهای تأمین کننده اقلام عطاری‌ها گفت: هند، چین و آسیای شرقی اصلی ترین منابع تأمین نیازهای عطاری‌ها از قبیل هل، زنجفیل، سیاه دانه و برخی ادویه‌ها هستند.

رئیس اتحادیه عطاری‌ها و سقط فروشان شیراز در خصوص استفاده مردم از داروهای گیاهی و طبیعی در دوران کرونا، گفت: در دوران اوج اولیه کرونا با توجه به اینکه احتمال می‌رفت مصرف مواد طبیعی با طبع گرم بتواند در پیشگیری این بیماری مؤثر باشد شاهد رشد فروش اقلام اینچنینی بودیم اما هم اکنون و در دوره دوم کرونا مردم ترجیح می‌دهند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراقب سلامتی خود باشند.

معتمدی با اشاره به شایعات مبنی تأثیر داروهای گیاهی در کاهش ابتلاء به کرونا، تاکید کرد: هیچ مورد اثبات شده‌ای در این خصوص وجود ندارد اما می‌توان از برخی از داروهای گیاهی برای تقویت ایمنی بدن، تمدد اعصاب و کاهش استرس همانند دمنوش های گیاهی استفاده کرد.

وی با اشاره به تأثیر شیوع کرونا در این صنف نیز گفت: متأسفانه حدود ۲۰ واحد صنفی به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا مجبور به تعطیلی شدند. وی افزود: بیشتر عطاری‌ها در واحدهای استیجاری مشغول فعالیت هستند که در دوران قرنطینه و تعطیلی بازار عملاً توان پرداخت اجاره بها و یا افزایش ناگهانی اجاره از سوی مالکین را نداشتند و تن به تعطیلی دادند.

معتمدی با اشاره به اینکه در پایان تیرماه سررسید پرداخت مالیات فرامی رسد، گفت: متأسفانه شرایط اکثر کسبه شرایط نگران کننده‌ای است و تاکنون هیچ مساعدت مالی همانند وام یا … به این صنف داده نشده است.

وی در خصوص نحوه اخذ مالیات در سال ۹۸ گفت: در سالهای قبل طبق توافق صورت گرفته میان اداره مالیاتی و اتحادیه، درصدی معین و به مالیات سال بعد افزوده می‌شد اما امسال مقرر شده پس از بررسی خود اظهاری‌ها اتاق فکر و کامپیوتر این مبلغ را مشخص کند آن‌هم در شرایطی که بسیاری از واحدهای صنفی زیر مجموعه به سختی شرایط فعالیت را ادامه می‌دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار