مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: ۲۵۰۰ نفر از زندانیان اصفهان در شرایط همه گیری بیماری کرونا به دلیل مشکلات تراکمی فضای زندان‌ها پس از پایان مرخصی با همکاری مقامات قضائی به عنوان اعزام به کار در مراکز تولیدی و صنعتی بیرون از زندان، دربخش‌های خصوصی و دولتی به کار گرفته شدند.
کد خبر: ۸۷۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 08 July 2020

اسدالله گرجی زاده اظهار کرد: بیش از ۲۵۰۰ نفر زندانی در شرایط همه گیری بیماری کرونا به دلیل مشکلات تراکمی فضای زندان‌ها، با همکاری مقامات قضائی پس از مرخصی به عنوان اعزام به کار در مراکز تولیدی و صنعتی بیرون از زندان، در بخش‌های خصوصی و دولتی به کار گرفته شدند.

وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۵۰۰ زندانی نیز در کارگاه‌های صنعتی داخل محیط زندان‌ها به کار گرفته شدند، افزود: همه پروتکل‌های شغلی محیط‌های کسب و کار در این محیط‌ها اجرا می‌شود تا از همه‌گیری بیماری کرونا در زندان‌ها جلوگیری شود.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در خصوص بخش اشتغال غیر مولد زندانیان در بندهای زندان‌های استان، گفت: قبل از بیماری کرونا بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر زندانی مشغول کار بودند و همچنان بخش غیر مولد اشتغال هرچند با آمار کمتر در داخل بندهای زندان در حال ادامه فعالیت با رعایت همه دستورات بهداشتی است.

وی با اشاره به اجرای طرح حرفه آموزی با همکاری فنی حرفه‌ای و جهاد کشاورزی، گفت: علیرغم شیوع بیماری کرونا آموزش صنایع دستی و رشته‌های اشتغال‌زایی مانند سال‌های قبل در حال انجام است که در این رابطه سال گذشته حدود ۹ هزار و ۵۴۵ نفر در آموزش‌های فنی حرفه‌ای توسط دستگاه‌هایی چون فنی حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شرکت کردند و پس از آزمون گواهی‌های لازم برای آنها صادر شد.

گرجی زاده تصریح کرد: بیش از ۸۰ نفر از مربیان سازمان فنی حرفه‌ای کار آموزش رشته‌های مختلف را در زندان‌های استان اصفهان برعهده داشتند که با این افراد قرارداد لازم بسته شد و در برخی موارد دستگاه‌های متولی هزینه خدمات آنها را تقبل کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار