رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: این میزان افزایش شهریه براساس الگوی شهریه تعریف شده که شاخص‌هایی دارد که اجاره فضای آموزشی، تجهیزات، نیروی انسانی، حقوق و بیمه جزء این شاخص‌هاست.
کد خبر: ۸۷۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ 08 July 2020

وحید محمودی اظهار کرد: زمان ثبت‌نام صرفاً شهریه مصوب باید پرداخت شود و همه موارد را وزارتخانه در سامانه مشارکت‌ها به مدارس ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه هزینه فعالیت‌های فوق برنامه در زمان ثبت‌نام نباید دریافت شود، افزود: مدارس حق دریافت هزینه فوق برنامه را در این زمان ندارند و دریافت آن باید بعد از شروع سال تحصیلی و اول مهر با مقتضیات و دستورالعمل‌های لازم انجام شود و اخذ شهریه در زمان ثبت‌نام مشکلی ندارد.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: در سال جدید تحصیلی اگر شرایط نامساعد باشد یا مشکلاتی وجود داشته باشد شورای سیاست‌گذاری مرکزی که وزیر آموزش و پرورش بالاترین مقام آن را دارد بر اساس شرایط مقتضی تصمیم می‌گیرند چرا که رفتارهای ویروس کرونا در حال حاضر نامتعارف است و هیچ چیز برای سال پیش رو قابل پیش‌بینی نیست.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ تا ۳۰ درصدی شهریه مدارس، اظهار کرد: این میزان افزایش شهریه بر اساس الگوی شهریه تعریف شده که شاخص‌هایی دارد که اجاره فضای آموزشی، تجهیزات، نیروی انسانی، حقوق و بیمه جزء این شاخص‌هاست.

محمودی تصریح کرد: همه سناریوهای آموزشی که قرار است سال جدید از طرف وزارتخانه ابلاغ شود برای همه مدارس دولتی و غیردولتی ابلاغ می‌شود و همه مدارس موظف به پیگیری اجرای موارد ابلاغی هستند.

وی با تاکید بر اینکه مدارس دو موضوع را به طور جدی باید پیگیری کنند، گفت: رعایت شهریه مصوب و دستورالعمل‌های بهداشتی در همه مراحل باید مورد توجه باشد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فوق برنامه‌های تابستانی به شدت مورد تاکید است.

در مورد شهریه هم مدارس باید مبلغ شهریه مصوب را پرینت گرفته و ناحیه مورد نظر آن را تأیید و سپس مدارس این دستورالعمل را به صورتی که قابل رؤیت باشد روی دیوار نصب کنند.

رئیس اداره مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، افزود: والدین می‌توانند شکایات خود را در سامانه مشارکت‌ها ثبت کنند که همه این شکایات توسط وزارتخانه رؤیت می‌شود همچنین والدین می‌توانند با مراجعه حضوری یا تلفنی به مناطق یا نواحی ادارات آموزش و پرورش شکایات خود را مطرح کنند.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار