شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: این هفته برای اجرای طرح «هر یکشنبه یک افتتاح» به منطقه شش می رویم و چند افتتاح و چند کلنگ زنی هم داریم. افتتاح بوستان سایه، آغاز عملیات اجرایی مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری و احداث تصفیه خانه پساب جنوب اصفهان از جمله این طرح هاست که 65 میلیارد تومان برای آنها هزینه می شود تا رضایت شهروندان حاصل شود.
کد خبر: ۸۷۳۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۹ 09 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی با حضور در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» اظهار کرد: برنامه «هر هفته یک افتتاح» امید ایجاد کرده و مردم ثمره کارها و آبادانی ها را می بینند و از این میوه رسیده اقدامات در مناطق مختلف بهره مند می شوند. در هفته جاری هم در سپاهان شهر چند طرح برای بهبود زندگی مردم افتتاح و کلنگ زنی شد.
شهردار اصفهان افزود: طرح بهبود تصفیه خانه سپاهان شهر را افتتاح کردیم و با روش جدید راه اندازی شده تا با تصفیه ثانویه، مشکل آبیاری فضای سبز حل شود.
وی با بیان اینکه براساس خواست مردم فروشگاه کوثر سپاهانشهر را توسعه دادیم، ادامه داد: احداث بازار کوثر سپاهان شهر را در در دو هزار متر زمین کلنگ زنی کردیم و پارکینگ 2700 متری هم برای آن ساخته می شود تا مشکلی برای همسایگان ایجاد نشود.
نوروزی اظهار کرد: در خصوص ایمن سازی کوه صفه هم اقدامات انجام می شود و همچنین امیدوارم تا پایان سال خانم ها در سپاهان شهر دارای سالن ورزشی شوند.
وی بیان کرد: برای ساخت فاز دوم سپاهان شهر، با استانداری، سپاه و ارتش باید تلاش کنیم تا مراحل قانونی طی شود و این اتفاق هم بیفتد.
شهردار اصفهان به شیوع گسترده کرونا اشاره و اظهار کرد: این بیماری زندگی مردم را به خطر انداخته است. از مردم درخواست می کنم، ضمن رعایت پروتکل ها و جلوگیری از آمد و شد بی مورد از رفت و آمد به شهرداری خودداری کنند البته نه به این معنا که دریافت خدمات متوقف باشد بلکه مردم می توانند بسیاری از خدمات را با سامانه my.isfahan.ir دریافت کنند. این سامانه بیش از 30 خدمت ارائه می دهد و از مردم درخواست می کنم نیازهایشان را از این راه تامین کنند.
وی ادامه داد: در حوزه شهرسازی، صدور پروانه، استعلام دفترخانه توسط این سامانه امکان پذیر است؛ همچنین در حوزه معاونت های حمل و نقل، برنامه ریزی، خدمات شهری و عمران توانایی پاسخگویی به درخواست های مردم از این سامانه وجود دارد.
حجم بی سابقه آزادسازی ها در مناطق 10، 14 و 15 برای حلقه حفاظتی
نوروزی بیان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در ملاقات مردمی داریم به آزادسازی اراضی برای اجرای طرح ها برمی گردد؛ آزادسازی نیاز به همکاری مردم دارد و اینجا از مردم خواهش می کنم هرجا قرار است طرحی اجرا شود و تلاقی با ملک افراد دارد با شهرداری تعامل کنند.
وی افزود: با وجود همه این مشکلات، از مردم منطقه 10، 14 و 15 برای آزادسازی حلقه حفاظتی تشکر می کنم. در این طرح بیش از 300 هزار مترمربع آزادسازی داشتیم که کاری سنگین برای انجام یک کار سخت بود. در این زمینه از همه همشهریان، اداره حقوقی، مناطق، معاونت مالی اقتصادی و معاونت عمران تشکر می کنم اما مشارکت مردم مفتاح اصلی باز شدن این قفل است. آزادسازی این طرح ادامه دارد چراکه از پل شهید سلیمانی تا آفتاب هفت کیلومتر مسیر است.
حلقه حفاظتی؛ ابرپروژه ای ملی و ماندگار
شهردار اصفهان تاکید کرد: حلقه حفاظتی، یک ابرپروژه ماندگار است و یک طرح فراشهری و ملی به شمار می رود که منشأ خیر برای اصفهان است.
وی با بیان اینکه در سال 98 برای امدادرسانی به سیل زدگان در سیستان و بلوچستان مانند حوادث خوزستان و خرم آباد، نیرو و تجهیزلا ارسال و به آنجا سفر کردیم، اظهار داشت: وقتی به این استان رفتیم به این نتیجه رسیدیم اگر بتوانیم هم پیوندی با یک شهر سیستان و بلوچستان داشته باشیم زمینه اتفاقات خوبی فراهم می شود که این تعامل با شهر بنت برقرار و هم پیوندی این دو شهر نهایی شد.
نوروزی اظهار کرد: به همین منظور شب گذشته، جشن هم پیوندی بین اصفهان و بنت برگزار شد. خیریه های اصفهانی یک خیریه تشکیل دادند تا راه و بیمارستان در بنت ساخته شود. شهرداری اصفهان هم این مسیر را تسهیل می کند. درصدد هستیم تا دانش آموزان سیستان و بلوچستان به اصفهان بیایند و خیریه های اصفهانی دانش آموزان را بورسیه کنند.
وی بیان کرد: بعد از پیمانی که با بنت بستیم، از کلانشهرها هم خواستم که این کار را بکنند و در نهایت این طرح در مجمع کلانشهرها تصویب شد.
اجرای 65 میلیارد تومان طرح عمرانی؛ این هفته در منطقه 6
شهردار اصفهان افزود: این هفته برای اجرای طرح «هر یکشنبه یک افتتاح» به منطقه شش می رویم و چند افتتاح و چند کلنگ زنی هم داریم. افتتاح بوستان سایه، آغاز عملیات اجرایی مجموعه پل ها و تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری و احداث تصفیه خانه پساب جنوب اصفهان از جمله این طرح هاست که 65 میلیارد تومان برای آنها هزینه می شود تا رضایت شهروندان حاصل شود.
وی در پاسخ به یکی از شهروندان ساکن در کوچه بکتاش واقع در خیابان استانداری که از عرض کم گذر فرشادی و ترافیک ایجاد شده گلایه داشت، اظهار کرد: طبق مصوبه کمیته انهار در سازمان پارک ها نمی توان روی مادی ها را پوشاند چراکه مادی ها حریم دارد و باید به لحاظ بهداشتی و محیط زیستی این موضوع را رعایت کرد.
نوروزی با اشاره به اینکه پوشاندن سقف مادی ها برای تردد از نظر فنی با مخالفت هایی روبرو است، گفت: در این خیابان یک راه کمکی سمت جنوب است که باید آزادسای شود و در توسعه باند کندرو، یک طرف هم خانه های مردم است که باید این موضوع پیگیری شود و به صورت ویژه پیش رود.
وی در پاسخ به شهروندی هم که از وضعیت خیابان مفت آباد و حجتیه گلایه داشت، اظهار کرد: تاکید ما در این دوره مدیریت شهری بر عدالت فضایی و توزیع عادلانه خدمات است و بیشترین خدمات در دوره ما در مناطق کمتربرخوردار ارائه شده است.
شهردار اصفهان ادامه داد: خیابان حجتیه هم طرح دارد و بخشی از زمین ها برای این کار خریداری شده است. طرح مورد نظر کار مشترک بین دولت، شهرداری و مردم در حال انجام است.
تعیین ساعت مشخص کار برای برخی مشاغل مزاحم شهری
وی در مورد مشاغل مزاحم در این خیابان هم بیان کرد: در مورد شغل های مزاحم، براساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، کمیسیونی تشکیل و به این موارد رسیدگی می شود. این کمیسیون 60 پرونده را بررسی کرده و برای 20 پرونده ساعت کار برای برخی مشاغل مزاحم تعیین کرده است، برخی پرونده ها هم در دست بررسی است.
نوروزی به حضور خود در منطقه شش در یکشنبه هفته آینده اشاره و از شهروندان این منطقه خواست به شهردار مراجعه و مسائل خود را مطرح کنند.
وی بیان کرد: دیوار بلندی در خیابان شهید لاوی بود که از سوی شهروندان همت آباد تقاضا برای حذف آن بود و ما هم تصمیم به حذف گرفتیم و در نهایت با تخریب این دیوار بتنی، نرده جایگزین شد. اگر چنین مسائلی در منطقه وجود دارد که من در جریان نیستم، یکشنبه می توانند به محل افتتاح آمده و مطرح کنند.
شهردار اصفهان در مورد جاده خاکی وسط خیابان امام خمینی که با تردد خودروها موجب آزار برای مغازه داران می شود، نیز گفت: قبلا قرار بود در این بخش خط بی آر تی احداث شود که مخالفت شد و بعد بحث شد که تردد اتوبوس ها روی ریل ها برای ایمنی ممکن است خطرناک باشد. در مجموع برای این بخش بحث های مختلفی شده و این خیابان هم در چند منطقه 11،2،8 و 12 واقع شده و چندین متولی دارد اما متولی بی آر تی معاونت حمل و نقل است.
وی افزود: زیر پل مساحت های بزرگتری است که شن ریزی شده و شهروندان خودرو پارک می کنند و این کار هم این باعث گرد و خاک می شود. در همین راستا باید معاون حمل و نقل شهرداری و شهرداران منطقه 11، 2، 8، 12 جلسه ای تشکیل دهند و تعیین تکلیف کنند تا مشکل مرتفع شود.
تدوین طرح جدید برای صحرای پرتمان با انتخاب مشاور پروژه جدید
نوروزی در مورد بلاتکلیفی طرح زمین های پرتمان در خیابان رزمندگان هم که مورد سوال یکی از شهروندان بود، اظهار کرد: این موضوع، مشکلی چندین ساله است و حل آن ساده نیست؛ نیاز به بسیج همگانی از مدیریت استان و مدیریت شهری و مردم دارد.
وی ادامه داد: این زمین ها در گستره طرح های ویژه است و برای شهر، فریز و ذخیره شده اما نباید موجب تضییع حقوق ساکنان شود چراکه این زمین ها 95 هکتار است و صحرای بزرگی را شامل می شود.
شهردار اصفهان افزود: زمین های پرتمان طی دهه 70 در طرح تفصیلی مصوبه ای داشته و چندی پیش در کمیسیون عمران چندین جلسه گذاشته شد و در کمیسیون تلفیق نیز به صورت جدی در این مورد بحث و قرار شد مشاور جدید برای طرح گرفته شود تا مسئله حل شود.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات ما در این بخش این است که اسناد مالکیت زمین ها شش دانگ نیست و چندین مالک دارد یا در برخی موارد دارای چندین قولنامه است؛ اما نباید این مشکلات باعث توقف حل مسئله شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار