سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در جمع خبرنگاران اصفهانی به حادثه اخیر در نطنز اشاره کرد و گفت: هر اتفاقی در هر جای دنیا بیفتد اسراییل مسوولیت آن را بر عهده می‌گیرد فعلا قضاوت زود است درباره علت اصلی این حادثه صحبت کنیم و نهاد‌های امنیتی در حال بررسی تمام جزییات این حادثه هستند و اگر به نتیجه برسند کشور خارجی در این حادثه نقش داشته اعلام و برای آن کشور نیز عواقب خواهد داشت.
کد خبر: ۸۷۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱ 09 July 2020
سیدعباس موسوی در خصوص پیش نویس سند راهبردی با چین هم رابطه ایران با این کشور را همه جانبه، جامع و راهبردی دانست و افزود: در حال نهایی کردن این سند هستیم و با وجود همه گمازنی‌ها و شایعات در فضای مجازی افق ۲۵ساله در این سند دیده شده و از سمت ما نهایی شده و اکنون مراحل آن در چین باید طی شود و سپس در مجلس شورای اسلامی بررسی و تایید شود.

وی اضافه کرد: چین در آینده قدرت اول اقتصادی جهان می‌شود و ایران هم به عنوان قدرت منطقه در غرب آسیا دارای اشتراکات زیادی با این کشور است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در زمینه همکاری ایران در پروتکل الحاقی گفت: همکاری ایران در این زمینه با آژانس هسته‌ای داوطلبانه است، اما اگر آژانس رویکرد غیر سازنده در پیش گیرد و اطلاعات غلط، مخدوش و ادعا‌های دروغ علیه ایران اعلام کند و درخواست غیر مشروع داشته باشد واکنش مناسب خواهیم داشت.
موسوی به تحریم‌های تسلیحاتی که در اکتبر آینده طبق برجام برداشته می‌شود اشاره کرد و گفت: اگر این تحریم‌ها لغو نشود ایران واکنش قوی نشان خواهد دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه به پیگیری این وزارتخانه در خصوص شهادت سردارسلیمانی اشاره کرد و گفت: پیگیری این موضوع نیز در دستور کار است و ستادی در این وزارتخانه تشکیل شده چرا که سردار سلیمانی در ماموریت صلح ساز در کشور همسایه ترور شده است.

موسوی در خصوص حاشیه‌های بوجود آمده در مجلس و بحث و جدل با وزیر امور خارجه هم گفت: تصمیم‌های این وزارتخانه با هماهنگی عالی‌ترین مقامات نظام است و با سایر قوا هم از جمله مجلس در ارتباطیم.

وی با تاکید براینکه ساحت این وزارتخانه باید از سلایق سیاسی به دور باشد ابراز امیدوار کرد شاهد تعامل و هم افزایی با مجلس باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه به موضوع دیپلماسی اشاره کرد و افزود: جای کار دیپلماسی عمومی و شهری علی رغم کرونا و تحریم‌ها باز است و می‌توانیم پیام خود را به دنیا منتقل کنیم و اصفهان ویژگی دارد که می‌تواند پشتیبانی اصل دیپلماسی عمومی کشور باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار