مدیر مجموعه فرهنگی، مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: تخت فولاد باید به منظور ارائه خدمات بهتر این میراث ماندگار و آشنایی مردم با این سرزمین شگفت انگیز در سطح ملی و بین المللی معرفی شود.
کد خبر: ۸۷۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 11 July 2020

سید علی معرک نژاد اظهار کرد: تمامی پهنه ۷۵ هکتاری مجموعه تخت فولاد را می توان به عنوان یک موزه در نظر گرفت که از جمله بخش های با ارزش آن از لحاظ تاریخی و فرهنگی می‌توان به سنگ قبور، کتیبه ها، بناها و معماری هایی که در دوره های مختلف از جمله ایلخانی، صفویه و قاجار انجام شده اشاره کرد.
وی ادامه داد: این ظرفیت های بالقوه باعث شده تا تخت فولاد تبدیل به یک سایت موزه شود که این سایت موزه نیاز به تجهیزات و امکانات اضافی ندارد بلکه برای راه اندازی سایت موزه ها، خواناسازی در سه سطح تخت فولاد، سطح شهر اصفهان و در سطح ملی مورد نظر است.
مدیر مجموعه فرهنگی، مذهبی تخت فولاد اصفهان تصریح کرد: تبدیل تخت فولاد به سایت موزه گردشگری معنوی در حوزه جغرافیایی ملی و بین المللی چشم انداز این مجموعه بوده که قرار است با مشارکت هایی که صورت می‌گیرد انجام شود.
معرک نژاد افزود: با توجه به اینکه باید با استفاده از تعاملات و تبادلات فرهنگی در سطح ملی، برنامه ریزی های دقیقی انجام دهیم با کمیته ملی موزه های ایران که یک نهاد ملی است تفاهم نامه ملی امضا کردیم تا این نهاد در سطح بین المللی مجموعه را در زمینه های ارائه خدمات و آشنایی با سطح جهانی موزه ها حمایت و پشتیبانی کند.
وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه با کمیته ملی موزه های ایران سبب می شود بتوانیم تخت فولاد را به عنوان یک سایت موزه گردشگری به شبکه های موزه جهانی مرتبط کنیم.
وی با بیان اینکه این تفاهم نامه به تبلیغات و بازاریابی ما در این زمینه کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه در نوع خود بینظیر و از اهمیت ویژه ای برخوردار است به همین جهت سعی داریم اقدامات پویا سازی و خدمات بهتر را بر روی آثاری که در سال 1375 با کمک سازمان میراث فرهنگی اصفهان به ثبت ملی رسیده است، انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار