کارشناس بهداشت عمومی مرکز بهداشت اصفهان گفت: تنها ۱۰ درصد ادارات استان اصفهان رابط سلامت دارند.
کد خبر: ۸۷۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 11 July 2020

پرتویی در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهر اصفهان اظهار کرد: وسایل حمل و نقل عمومی، اماکن تفریحی و ادارات خدمت‌رسان در حال حاضر جز نقاط پرخطر است و می‌طلبد همت بیشتری در این خصوص انجام شود، هم اکنون پروتکل‌ها برای حمل و نقل عمومی ابلاغ و بازرسی‌ها صورت گرفته است.

وی افزود: البته در بازدید از مترو مشکلاتی بود که حل شد و امیدواریم در این مورد زمینه همکاری‌های بیشتر فراهم شود.

این کارشناس بهداشت عمومی ادامه داد: در اتوبوس‌ها موارد بهداشتی رعایت نمی‌شود و ضدعفونی باید مجدداً انجام شود.

پرتویی بیشترین شکایت مردم به سامانه ۱۹۰ را از اتوبوس‌های بخش خصوصی دانست و گفت: عدم رعایت فواصل، و تذکری که راننده باید به مسافران بدهد اما انجام نمی‌شود، جز موارد شکایتی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری از بستر آموزشی در مقابله با کرونا بهتر استفاده کند، اظهار کرد: نباید کارکنان را از این موارد حذف کنیم چراکه آمار کارکنان مبتلا به کرونا در دو سه هفته اخیر بسیار بالا رفته است که نشان می‌دهد، فاصله‌گذاری‌ها رعایت نشده است.

این کارشناس بهداشت عمومی تصریح کرد: اگر کارمندی به بیماری کرونا مبتلا شد باید یک ماه از مجموعه خارج شوند تا به افراد دیگر منتقل نکند.

پرتویی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل استفاده از وسایل سرمایشی، این وسایل باید به گونه‌ای تنظیم شود که ویروس را انتشار ندهد، باز بودن در و پنجره‌ها باید رعایت شود تا هوا رقیق سازی شود. هرچه هوا رقیق باشد تعداد ویروس برای انتشار کمتر می‌شود. همچنین جهت وزش باد هم مهم است و باید طوری باشد که نتواند هوا را از شخص به شخص دیگر انتقال دهد.

وی در مورد مشکل رابطین سلامت ادارات نیز گفت: تنها ۱۰ درصد ادارات استان اصفهان تاکنون رابطین خود را معرفی کرده‌اند؛ نقش رابطان در آموزش مهم است.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار