کد خبر: ۸۷۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 12 July 2020

مردم از خاتمی و اصلاح‌طلبان ناراضی هستند/ بازداشت 45 محکوم فراری در شیراز

عضو حزب کارگزاران معتقد است اصلاح‌طلبان مقبولیت اجتماعی را از دست داده‌اند و حتی اگر خاتمی هم می‌توانست نامزد شود، نمی‌توانست رای مردم را جلب کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که در ادامه می خوانید.

**********

کیهان

 

در کجای پازل خیانت اقتصادی رد پای شما نیست؟!

روزنامه زنجیره‌ای اعتماد می‌گوید: مخالف توافق راهبردی با چین است.

این روزنامه در مطلبی به قلم عباس عبدی نوشت: من نیز مخالف توافقم ولی از زاویه‌ای دیگر و بدون آنکه از جزئیات آن مطلع باشم. بیش از بیان علت مخالفتم بهتر است نگاه مثبت خود را به این رویکرد کلی بیان کنم. ایران پس از انقلاب همواره به نحوی رفتار کرده که گویی تافته جدابافته‌ای است و به جز توافق‌های محدود با برخی از کشورها از ورود به توافق‌های راهبردی پرهیز کرده و شاید یک علت آن بی‌اعتمادی به ثبات و پایداری سیاست‌هایش است

... بنابراین نفس ورود به این توافقات به منزله رویکرد جدیدی در کشور است که از وضعیت تافته جدابافته بودن خارج می‌شود و این نکته مهمی است. البته مشروط بر اینکه این رویکرد محدود به چین نباشد و با بلوک غرب و روسیه و هند و همسایگان جنوب و سایر قدرت‌های منطقه‌ای و اقتصادی نیز می‌تواند یا بهتر است، گفته شود که ‌باید انجام شود.

ولی چرا مخالفم؟ یک علت آن را در بالا گفتم. فردگرایی و عوام‌گرایی غالب بر فرآیندهای سیاسی داخلی ایران چنان گسترده است که مانع از ثبات سیاستگذاری و پایبندی به هر نوع توافق بلندمدتی می‌شود. شکاف درون‌ساختاری نیز مزید بر علت می‌شود. در حوزه روابط خارجی هیچ نوع وحدت نظری وجود ندارد. در مجموع شرایط برای رسیدن به هیچ توافق راهبردی با کشورهای دیگر فراهم نیست و اگر به هر دلیلی و با فشار و دستور از بالا این توافق رخ دهد، پایدار نخواهد ماند.

علت دوم مخالفتم این است که این رویکرد باید شامل همه کشورهایی شود که می‌توانند و می‌خواهند وارد این نوع توافقات شوند و اگر قرار است که فقط با یک کشور قدرتمند رخ دهد، نتیجه‌ای جز وابستگی نخواهد داشت.

ولی علت سوم مخالفتم مهم‌تر است. اکنون بدترین زمان برای نهایی کردن توافق است. در واقع محدودیت‌های مالی کشور انگیزه اصلی برای ورود به چنین توافقی است. این محدودیت‌ها موجب می‌شود که انگیزه اصلی توافق را جبران کسر بودجه بدانیم. در دوره طلایی اصولگرایان یعنی احمدی‌نژاد (1384 تا 1392) 700 تا 800 میلیارد دلار درآمدهای نفتی را اتلاف کردند و هیچ اشتغالی نیز اضافه نشد. اکنون هم اگر هزار میلیارد دلار پول چینی‌ها وارد ایران شود هیچ اتفاق مهمی رخ نخواهد داد جز آنکه برخلاف گذشته، که آن 800 میلیارد را از منابع زیرزمینی خوردند، این ‌بار هزار میلیارد باید بدهکار چین یا هر کشور دیگری شویم.  بدون اصلاحات سیاسی داخل کشور هیچ اقدام خارجی نمی‌تواند مفید باشد. علت شکست برجام منحصر به بدقولی آمریکایی‌ها نمی‌شد بلکه ضعف پی‌ریزی‌های سیاسی داخلی آن هم بود.

درباره این نوشته گفتنی است: اولا صرف نظر از موانع تحریمی، کشور همواره از گسترش روابط تجاری با کشورهای مختلف استقبال کرده است. اگر هم تحریم به‌ویژه در 9-8 سال اخیر تبدیل به مانع جدی شد، به گرای خائنانه‌ای برمی‌گردد که بانیان فتنه نیابتی سال 88 پس از شکست در فتنه سیاسی، به آمریکایی‌ها با تعبیر «ضرورت اعمال تحریم‌های فلج‌کننده» دادند. افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی در اینجا، متهم بزرگ ماجرا هستند و نمی‌توانند ضمنا طلبکار پیامدهای ماجرا در محاصره اقتصادی و افول روابط تجاری با کشورها باشند و آن را پای انقلاب بنویسند.

ثانیا، همین طیف در حالی که توافق متوازن در سال‌های 86 و 87 در حال تدارک بود، ضمن راه انداختن بی‌ثباتی سیاسی بی‌سلاح در سال 88، به طرف غربی سیگنال دادند که توافق نکنید و به ایران امتیاز ندهید و دست نگه‌دارید، شاید ما روی کار آمدیم(!) ارتکاب دو خیانت بزرگ آشوب‌های 78 و 88 و جانبداری از آشوب‌طلبی‌های آمریکا و همقطارانش در سال‌های 96 و 98، نشان می‌دهد که افراطیون مدعی اصلاحات، ذاتا در کنار جبهه بی‌ثبات‌سازی ایستاده‌اند و بنابراین، یادداشت روزنامه اجاره‌ای اعتماد، درباره دغدغه ثبات سیاسی لاف گزاف است.

ثالثا، اگر کشور امروز دچار مضایق اقتصادی شده، این هم از خیانت‌های طیف بزک‌کننده توافق با شیطان بزرگ است و باز هم در اینجا متهمان تضعیف قدرت چانه‌زنی کشور، دست پیش می‌گیرند تا مواخذه نشوند. کسانی که این روزها درباره قرارداد نوشته نشده (تفاهم‌نامه همکاری میان ایران و چین) بدگمانی و سوءظن را ترویج می‌کنند، به هنگام انعقاد توافق نامتوازن و خسارت‌بار برجام، موج پایکوبی و جشن در انظار عمومی راه انداخته بودند و جلوتر از تیم مذاکره‌کننده چنان درباره خسارت روزانه چندصد میلیون دلاری تاخیر در توافق فضاسازی می‌کردند که عملا قدرت چانه‌زنی را در مذاکرات از تیم مذاکره‌کننده گرفتند. امثال روزنامه اعتماد و عبدی، از زمره این هیاهوگران بودند.

رابعا، برجام با وجود به بن‌بست رسیدن مطلق، همچنان از سوی دولت به غلط اجرا می‌شود و عجیب است که بزک‌کنندگان برجام، اصرار دارند خسارت‌آفرینی‌های این توافق یکطرفه را به روحانی نسبت دهند، به جای اینکه گریبان آمریکا و اروپا را بگیرند. بله، البته نگارش و اجرای بدتر برجام، با همین فشار رسانه‌های زنجیره‌ای، از دلایل تشدید خسارت‌های برجام است.

اما درباره درآمدهای ارزی دولت نهم و دهم باید یادآور شد که آن دولت‌ها بدون برجام توانستند درآمدهای ارزی بالا داشته باشند و برجام همان درآمدها را به نزدیک صفر رساند چنانکه برخی دولتمردان می‌گویند شاید شش هفت سال طول بکشد تا به درآمدها و رشد اقتصادی هفت سال قبل برسیم. اگر آن روز رشد اقتصادی پس از فراهم آمدن ضریب جینی (شکاف طبقاتی) کاهش پیدا کرد، در اثر عدم اتکا به آمریکا و اروپا بود و هنر این  بود که دولت بعدی، در این عرصه‌ها موفق‌تر عمل کند و نه این که رکورددار حراج‌های ارزی 18 میلیارد دلاری و 27 میلیارد دلاری و... شود.

دولت چنان بازار را رها کرده که نئولیبرال‌ها هم حیرانند

یک خبرگزاری وابسته به اصلاح‌طلبان می‌گوید: دولت در حوزه اقتصاد، نئولیبرال‌تر از خود آمریکایی‌ها، اروپایی‌ها رفتار می‌کند.

ایلنا از قول جمشید عدالتیان استاد دانشگاه نوشت: سیستم اقتصادی ما نئولیبرال نیست که همه امور به بازار آزاد سپرده شده است. باید به دولت گوشزد کرد که خود کشورهای اروپایی‌ نیز در شرایط کرونا در اقتصاد دخالت و پول تزریق کردند، حالا دولت ما نئولیبرال‌تر از دولت آمریکا شده است.

عدالتیان با اشاره به وضعیت بازار ادامه داد: امیدواریم که دولت در سال آخر فعالیت خود، اقتصاد و بازار ارز را رها نکرده باشد.

این استاد اقتصاد سیاسی با اشاره به تاثیر نوسانات اخیر بر روند تولید کشور گفت: در این شرایط هیچ‌کس نمی‌تواند یک برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشد الان تمام تولیدکنندگان مورد سرزنش قرار می‌گیرند که بازدهی بورس، طلا و ارز به شدت از تولید بیشتر است. شاید این شرایط برای ۵ درصد از جامعه مناسب باشد اما ۹۵ درصد هزینه آن را می‌پردازند و تحت فشار شدید هستند.

وی ادامه داد: این بی‌عملی دولت عجیب و غریب است. نباید به نظر برسد که دولت و بانک مرکزی تنها منتظر جبران کسری بودجه هستند.

وی افزود: باید توجه داشت که رها کردن اقتصاد راه حل نیست بلکه در شرایط وقوع بحران دولت باید ورود کند همان‌طور که دولت‌هایی مثل آلمان، کشورهای اسکاندیناوی و کره‌جنوبی دخالت کردند. همه اینها مدل‌های مناسبی برای ما هستند، چرا مسئولان ما نوع نئولیبرالیسم را انتخاب کردند.

عدالتیان خاطرنشان کرد: اگر مسئولان ما نماینده منتفعان از این شرایط نیستند، باید فکری به حال اقتصاد کنند. اکنون بازار آزاد، لیبرالیسم و عدم دخالت دولت بی‌معناست. دولت ما در رویکرد نئولیبرالیسم مسیحی‌تر از پاپ شده است.

عضو کارگزاران: مردم از خاتمی و اصلاح‌طلبان ناراضی هستند

عضو حزب کارگزاران معتقد است اصلاح‌طلبان مقبولیت اجتماعی را از دست داده‌اند و حتی اگر  خاتمی هم می‌توانست نامزد شود، نمی‌توانست رای مردم را جلب کند.

هدایت آقایی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان و درباره« نارضایتی مردم از عملکرد اقتصادی دولت و ریزش سرمایه اجتماعی اصلاح‌طلبان» گفت: متاسفانه این ضعفی بود که پیش‌بینی می‌کردیم.

در همان سال 92 نیز وقتی که تحولات به نحوی رقم خورد که مجبور شدیم از آقای روحانی حمایت کنیم این پیش‌بینی بود که این حمایت هزینه دارد و هزینه آن نیز سرمایه‌های اجتماعی هستند. ولی دوستان به این جمع‌بندی رسیدند که با وجود ایشان فضا تا حدودی بازتر می‌شود. البته این هم تا حدودی اتفاق افتاد یعنی اگر به جای آقای روحانی شخص دیگری رئیس‌جمهور بود شاید فضای سیاسی در این شرایط بسیار پایین‌تر از حال حاضر بود. ولی به هر حال این هزینه شده است.

وی می‌افزاید: اینکه منتظر باشیم در 1400 اصلاح‌طلبان نباشند و 8 سال بعد دوباره رئیس‌جمهوری از خودمان بیاوریم این فضا دیگر منتفی شده و کسی منتظر ما نمی‌نشیند که چکار کنیم. شما میزان مشارکت مردم را در انتخابات گذشته را دیدید که قطعا در انتخابات بعدی نیز تاثیرات خود را می‌گذارد. به لحاظ کیفی مردمی که سیاسی‌تر می‌شوند و آگاهی‌شان بیشتر می‌شود، مطالبات جدی‌تری خواهند داشت اصلا دیگر از اصلاح‌طلبان دنباله‌روی نمی‌کنند. اما اصلاح‌طلبان بیشتر تحت تاثیر این قضیه هستند. این الگو کلا به هم خورده و نمی‌توان روی آن حساب کرد و نمی‌توان گفت که 8 سال کنار بنشینیم تا محبوبیت پیدا کنیم. البته اینکه دقیقا درست است که 8 سال کنار گذاشته می‌شویم اما طی این 8 سال فعالیتی نکنیم هیچ محبوبیتی نیز ایجاد نخواهد شد.

آقایی در پاسخ این سوال گفت: با این تفاسیر پس در 1400 شاهد کنشگری اصلاح‌طلبان در 1400 نخواهیم بود؟ وی گفت: به نظر من اصلاح‌طلبان در 1400 که هیچ شانسی نخواهند داشت چون چه الگویی می‌خواهند پیشنهاد کنند. اصلا فرض کنیم که رئیس دولت اصلاحات را نیز تایید کنند.

وقتی پاسخی برای سوالات شفاف نداشته باشیم نباید انتظار شانسی برای کسب موفقیت در انتخابات پیش‌رو نیز داشته باشیم.


 

ایران

 

مجلسی‌ها به دنبال احیای کوپن

خبر اول اینکه، جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: طرح دوفوریتی نحوه توزیع کالاهای اساسی از سوی برخی نمایندگان تدوین شده و با جمع‌آوری امضا، تقدیم هیأت رئیسه مجلس می‌شود. به گزارش تسنیم، وی درباره جزئیات این طرح ادامه داد: براساس این طرح، دولت ملزم می‌شود تا کالاهای اساسی مورد نیاز را با استفاده از کالابرگ یا کارت الکترونیکی یا روش‌های مشابه دیگر در اختیار مردم قرار دهد. نماینده رشت با بیان اینکه با تصویب این طرح تخصیص ارز یارانه‌ای از دستور کار دولت خارج شده و دیگر ارز با قیمت آزاد ارائه می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده در حوزه اقتصادی بویژه تخصیص ارز یارانه‌ای به کالاهای اساسی که بخوبی اجرا نشد، این طرح تدوین شده است.

انتقاد امام جمعه اصفهان از ترویج دوچرخه‌سواری بانوان

خبر دیگر اینکه، آیت‌الله طباطبایی نژاد امام جمعه اصفهان از ترویج دوچرخه‌سواری بانوان انتقاد کرد. به گزارش جماران، وی با اشاره به عکس درج شده در روزنامه اصفهان زیبا در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: «رسانه‌ها به ویژه رسانه‌هایی که مربوط به برخی نهادهاست، مباحثی چون دوچرخه‌سواری زنان را ترویج نکنند زیرا علمای دین تأکید دارند که دوچرخه‌سواری بانوان در اماکن عمومی جایز نیست و به طور قطع رسانه‌هایی که چنین اقداماتی می‌کنند، بدانند این اقدام نوعی بی‌دینی است.»

تنظیم درخواست عفو برای 3 متهم آبان ماه

دست آخر اینکه، وکیل امیرحسین مرادی، یکی از متهمین آبان ماه با اشاره به ابلاغ حکم دیوان عالی کشور درخصوص پرونده سه نفر از متهمین اعتراضات آبان ماه سال گذشته، گفت که درخواست عفو برای متهمان تنظیم شده است. بابک پاک‌نیا در گفت‌وگو با جماران، با بیان تأیید حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور، اظهار داشت: اینها (امیرحسین مرادی، محمد رجبی و سعید تمجیدی) در اعتراضات حضور داشته‌اند ولی به هیچ عنوان بانک و ماشین آتش نزده‌اند و صراحتاً در خلاصه کار پرونده از زبان متهمین درج شده که در دادگاه گفته‌اند اقاریری که ما در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا داشته‌ایم را انکار می‌کنیم و نمی‌پذیریم. پاک‌نیا با اشاره به محتویات دادنامه صادر شده توسط دیوان عالی کشور گفت: یکی از قضات دیوان عالی کشور با حکم اعدام مخالفت کرده و گفته باید تحقیقات بیشتری صورت بگیرد. از سوی دیگر، ما نامه درخواست عفو تنظیم کرده‌ایم چون معتقدیم بین جرم و مجازات تناسب وجود ندارد. یعنی نقش موکلین ما در حوادث آبان ماه به میزانی نبوده که برای آنها حکم اعدام صادر شود و وقتی حکم اعدام صادر شد، خانواده‌های آنها در بهت بودند. وی همچنین اتهام ارتباط با گروهک منافقین برای امیرحسین مرادی را رد کرد.

خراسان

 

تذکر قالیباف به روحانی درباره  قانون اعطای تابعیت 

در حالی که بر اساس قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیرایرانی، اختیاراتی برای وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه برای استعلام مشکلات امنیتی مشمولان تعیین شده بود، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نامه روزهای اخیر خود به حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور متذکر شده مصوبه 13 خرداد هیئت وزیران مبنی بر امکان شکایت از نظر این نهادهای اطلاعاتی در کمیسیون وزارت کشور، نمایانگر امکان جایگزینی نظر این وزارتخانه به جای اختیارات نهادهای امنیتی فوق است که مغایر با قانون مصوب مجلس خواهد بود.

دستور رئیس جمهور برای انتقال اموال دولت چه شد؟

در حالی که حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور در سال 1397 دستوری را صادر کرد که بر اساس آن، ضمن اصلاح آیین نامه اموال دولتی مصوب سال 1372، نحوه مالکیت وزارتخانه ها بر اموال خود دچار اصلاحاتی شده و نقش وزارت امور اقتصادی و دارایی در مدیریت و واگذاری این اموال پررنگ تر می شد، اما بررسی ها نشان می دهد با گذشت حدود دو سال از این دستور، هنوز تصویب دستورالعمل های مربوط به آن در دولت به اتمام نرسیده است که همین موضوع موجب پیگیری برخی مسئولان نهاد ریاست جمهوری از دستگاه های مربوط شده است.

آرمان

 

عبدا... نوری جانشین عارف؟

جواد امام، فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات باید برای ادامه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری یا اصلاح ساختار آن تصمیم بگیرد، گفت: عبدا... نوری جانشین خوبی برای عارف است.

کنایه سنگین دایی به میثاقی

علی دایی در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود در حاشیه نمایشگاه مکمل‌های بدنسازی به محمدحسین میثاقی مجری برنامه فوتبال برتر، کنایه زده است. او در پاسخ به این سوال که آیا عادل سپر رسانه‌ای تاج بوده است، گفت: «چنین چیزی وجود ندارد و عادل سپر رسانه‌ای کسی نبوده است. تا دیروز به‌به و چه‌چه عادل را می‌کردند، ولی امروز به او اتهام می‌زنند. بعد از تعطیلی برنامه 90 دیگر برنامه‌های ورزشی را نگاه نمی‌کنم، چون صحبت‌های از پیش تعیین شده را انجام می‌دهند. 90 بهترین برنامه ورزشی بعد از انقلاب بوده است. الان که عادل نمی‌تواند صحبت کند وظیفه ماست که از او حمایت کنیم.»

بازداشت 45 محکوم فراری در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز در خصوص بازداشت 45 محکوم فراری گفت: در پی اجرای حکم قضایی مبنی بر دستگیری محکومان متواری و تحت تعقیب، ماموران پلیس این شهرستان با انجام یک‌سری کارهای اطلاعاتی و پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این افراد در نقاط مختلف شهر شیراز شده‌اند. این در حالی است که سرهنگ فرج شجاعی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته مأموران انتظامی با هماهنگی دستگاه قضایی طی چند عملیات غافلگیرانه، 45 نفر از محکومان متواری و تحت تعقیب را دستگیر کرده‌اند، افزود: متهمان برای رسیدگی و ادامه سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شده‌اند.

نمایش تصویر بیماران ممنوع می‌شود؟

مشاور عالی وزیر بهداشت، در نامه‌ای به رئیس سازمان صداوسیما، ضمن تاکید بر اصل اخلاقی رعایت حریم خصوصی بیماران، پیشنهاد داد «ممنوعیت نمایش تصویر بیماران در رسانه ملی» به عنوان یک قاعده کلی، از سوی ریاست این سازمان، مصوب و ابلاغ شود.

زباله در رختکن پرسپولیس

مدیر تیم پرسپولیس در واکنش به انتشار تصاویر زباله‌های موجود در رختکن این تیم پس از دیدار با ماشین‌سازی گفت: قصد توجیه ندارم و اگر قصوری بوده است معذرت‌خواهی می‌کنم. افشین پیروانی در ادامه اظهار داشت: به هیچ عنوان قصد توجیه ندارم. شاید برخی به این مسائل اهمیت ندهند و اظهارنظر نکنند، اما ما وظیفه خود می‌دانیم قبل از هر اظهارنظری بگوییم اگر قصوری بوده است عذرخواهی ما را بپذیرید. در وهله دوم باید بگویم حقیقتا ما برای رسیدن به پرواز عجله داشتیم و شاید این موضوع باعث جمع نشدن برخی وسائل در رختکن بوده است.

ممنوعیت چاپ اعلامیه ترحیم

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا در لرستان در مورد ممنوعیت چاپ اعلامیه ترحیم گفت:‌ بر اساس دستور مقام‌های قضائی استان و در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا انتشار هرگونه آگهی ترحیم مشتمل بر زمان و مکان خاکسپاری یا فاتحه‌خوانی ممنوع شده است. این در حالی است که احمدحسین فتایی در این باره اظهار کرد: این تصمیم به منظور جلوگیری از ازدحام شهروندان و پرهیز از تجمع‌های غیرضروری گرفته شده و با واحدهای صنفی که این مهم را رعایت نکنند برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. گفتنی است براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا روز دوشنبه شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان 138 نفر است.

پخش اذان از ایاصوفیه پس از 86 سال

پس از آنکه دادگاه عالی اداری ترکیه به ابطال تصمیم هیأت دولت وقت ترکیه در سال 1934 مبنی بر تبدیل مسجد ایاصوفیه به موزه رأی داد، روز جمعه برای نخستین بار پس از 86 سال، صدای اذان از این مسجد شنیده شد.

تهران باید 2 هفته تعطیل شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: به نظرم در اوج‌گیری دوباره کرونا تقصیر مردم 30 درصد است و سهم دولت 70 درصد، چون یکدفعه تصمیماتش را به نفع کرونا شل کرد و به ویروس رانت داد. در این رابطه من اگر اختیار داشتم، فعالیت‌ها را تا دو هفته تعطیل می‌کردم و محدودیت‌ها را آنقدر ادامه می‌دادم تا آمارها رو به افول برود. آن وقت وقتی شمار فوتی‌ها به صفر رسید فعالیت‌ها را بازگشایی می‌کردم.

توبیخ برگزارکنندگان جشنواره اسب

ستاد مقابله با کرونای مازندران متصدیان برگزاری جشنواره اسب‌های ایرانی در بخش لاریجان شهرستان آمل را به خاطر بی‌توجهی به مصوبات این ستاد؛ آن هم در شرایط قرمز کرونایی توبیخ کرد. کلیپ برگزاری جشنواره اسب ایرانی در منطقه رینه آمل از صبح شنبه در فضای مجازی دست به دست می‌شود. در این کلیپ صدها نفر بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یک میدانگاه جمع شده و سرگرم تماشای برنامه معرفی اسب‌های ایرانی هستند.

حل مشکل خروج بیرانوند از ایران

علیرضا بیرانوند بامداد روز جمعه برای سفر به بلژیک و حضور در تست پزشکی باشگاه آنتورپ در فرودگاه امام حاضر شده و با وجود اینکه ویزای کار برای وی صادر شده است، در آخرین لحظه نتوانسته از ایران خارج شود. گفتنی است مشکل علیرضا بیرانوند برای خروج از کشور بحث کوچکی درباره نظام وظیفه وی بوده است که با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل هم حل شده تا این دروازه‌بان ملی‌پوش ابتدا به قطر و سپس بلژیک سفر کند.

ذوالنور پشت صحنه استیضاح است

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر گفت: طرحی که در حال حاضر برای استیضاح رئیس‌جمهوری طراحی شده‌، 18 محور دارد، ولی قرار است روز یکشنبه جلسه‌ای برگزار شود. حال، اما شاید اصلی‌ترین سوال این باشد که محل برگزاری نشست مدنظر نماینده خمینی‌شهر کجاست و هماهنگی‌های لازم از سوی چه کسی صورت گرفته است. ذوالنوری طی پیامکی از نمایندگان خواسته «ساعت 6 صبح روز یکشنبه»، در «محل کمیسیون امنیت ملی» برای «بررسی موضوع استیضاح رئیس‌جمهوری» حاضر شوند.

ممنوعیت تبلیغات سیاسی در فیس‌بوک

فیس‌بوک تصمیم دارد در روزهای منتهی به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سوم نوامبر 2020، تبلیغات سیاسی در پلتفرم خود را ممنوع کند. گفتنی است به گفته منابع آگاه، ممنوعیت احتمالی هم‌اکنون تحت بررسی بوده و هنوز به طور نهایی تایید نشده است. این در حالی است که این شبکه اجتماعی به دلیل معافیت تبلیغات و پیام‌های سیاستمداران از فرآیند راستی‌آزمایی تحت انتقادات گسترده‌ای قرار گرفته است. سال گذشته توئیتر تبلیغات سیاسی را منع کرده اما فیس بوک اعلام کرده است تصمیمی برای سخت‌تر کردن قوانین مربوط به پیام‌های سیاسی ندارد. طی هفته‌های اخیر کارمندان و قانونگذاران از تصمیم این شرکت درباره عدم‌واکنش به پست‌های رئیس‌جمهور آمریکا واکنش نشان داده‌اند.

توقف ضبط عصر جدید

احسان علیخانی، تهیه‌کننده و مجری برنامه «عصر جدید» با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامش‌ از متوقف شدن ضبط این‌ برنامه برای بار دوم‌ خبر داده است. عصر ایران نوشت؛ در این پیام آمده است: «به دلیل رعایت هر چه بیشتر و بهتر پروتکل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی شما، ضبط مسابقه استعدادیابی «عصر جدید» متوقف و استودیوی برنامه از پنجشنبه 19‌ تیر ماه تا اطلاع ثانوی تعطیل است.» این در حالی است که ویروس کرونا پیش از این‌ نیز سازندگان مسابقه «عصر جدید» را یک‌بار به تعطیلی برنامه و یک‌بار به ضبط بدون تماشاگر وادار کرده بود.

توقیف محموله بزرگ قاچاق دریایی

سردار لطفعلی پاکباز فرمانده مرزبانی استان خوزستان در خصوص توقیف محموله بزرگ قاچاق دریایی گفت: در بازرسی دقیق از این دبی تجاری بیش از 50 هزار دستگاه انواع لوازم‌خانگی، بالغ بر 50 هزار عدد لوازم جانبی موبایل‌، 96 هزار عدد لوازم صوتی و ضبط صدا، بیش از 5 هزار لوازم جانبی کامپیوتر، نزدیک به 124 هزار متر پارچه لوازم آرایشی بهداشتی‌، 1200 عدد ساعت مچی‌، 300 دستگاه دوربین مداربسته‌، مقادیر قابل‌توجهی لوازم یدکی خودرو و شیرآلات صنعتی، لوازم پزشکی تزریق ژل‌، بیش از 193 هزار قوطی و بطری انواع نوشیدنی که همگی قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود، کشف شده است.

خوزستان از 50 درجه گذشت

مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص دما گفت: افزایش رطوبت در شهرهای ساحلی با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و بعد از آن به تدریج کاهش می‌یابد. از دوشنبه تا سه‌شنبه کاهش یک تا دو درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود. تا اواسط هفته نیز به ویژه در نیمه غربی استان خوزستان، در بعضی ساعات وزش باد متوسط مورد انتظار است. در شبانه‌روز گذشته شوش با 2/50 و ایذه با 9/27 درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط خوزستان بوده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین 7/31 تا 49 درجه سانتی‌گراد در نوسان بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار