ناظر گمرکات استان کرمانشاه با اشاره به موافق طرف عراقی برای بازگشایی محدود مرز "سومار"، گفت: قرار است این مرز فعلا دو روز در هفته و برای تردد ۲۵۰ کامیون در روز باز شود.
کد خبر: ۸۷۴۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 12 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،خلیل حیدری ، اظهار کرد: روز گذشته (21 تیر) طرف عراقی موافقت خود را برای بازگشایی مرز سومار که از زمان شیوع بیماری کرونا مسدود شده، اعلام کرد و امروز دو طرف رایزنی‌ها و برنامه‌ریزی‌های نهایی را انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه ایران برای از سرگیری مبادلات در مرز سومار آماده است، یادآور شد: زمان دقیق از سرگیری مبادلات به طرف عراقی بستگی دارد.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق توافق اولیه‌ای که صورت گرفته بازگشایی مرز ابتدا فقط دو روز در هفته و آن هم برای تردد 250 کامیون در روز خواهد بودکه البته این محدودیت‌ها برای رعایت موازین و پروتکل‌های بهداشتی اعمال می‌شود و هرچقدر به جلو برویم امکان افزایش تعداد روزهای باز بودن مرز و افزایش سقف کامیون‌های عبوری وجود دارد.

حیدری با بیان اینکه اوج تردد کامیون در مرز سومار در ایامی که صادرات از این مرز برقرار بود به 400 کامیون در روز می‌رسید، افزود: در حال حاضر بیش از هزار کامیون در مرز سومار در انتظار تردد هستند که ابتدا باید شرایط عبور آنها را فراهم کنیم.

ناظر گمرکات استان کرمانشاه مصالح ساختمانی، مواد شیمیایی و تجهیزات فلزی را از مهمترین کالاهایی دانست که از مرز سومار صادر می‌شود.

حیدری تاثیر بازگشایی سومار بر کاهش بار صادرات سه مرز دیگر شامل پرویزخان، شوشمی و شیخ صله را چندان قابل توجه ندانست و گفت: هم اکنون روزانه به طور میانگین هزار تا 1100 کامیون از این سه مرز تردد دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار