مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیمارستان مسیح تخریب نمی‌شود، گفت: با رأی دستگاه قضایی استان این بیمارستان تاریخی احیا می‌شود و میراث فرهنگی موظف است نسبت به مرمت آن اقدام کند.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 12 July 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،امید قادری ، اظهار داشت: متاسفانه حدود سال 89 بیمارستان معرف به مسیح در شهر کرمانشاه که دومین بیمارستان تاریخی ایران است و ساخت آن به 100 سال پیش برمی‌گردد از ثبت ملی خارج شد و همین دلیلی شد تا مالک بیمارستان در صدد تغییر کاربری و تخریب آن بنا در بیاید.

وی ادامه داد: پیگیری‌های‌ ما با حمایت دستگاه قضایی و استاندار کرمانشاه نتیجه داد و نهایتا رای به نفع میراث فرهنگی صادر شد و خوشبختانه دیگر شاهد تخریب این بیمارستان و میراث فرهنگی نخواهیم بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه گفت: در این رای تاکید شده میراث فرهنگی باید نسبت به مرمت اضطراری بیمارستان اقدام کند که ما نیز در این راستا طرح مرمتی را آماده کردیم تا در چند مرحله انجام دهیم.

وی از شروع مجدد ثبت ملی پرونده این بیمارستان خبر داد و گفت: اقدامات لازم در این راستا با سازمان میراث فرهنگی انجام شده و دردست اقدام است.

قادری مرمت این بیمارستان تاریخی را در دو مرحله اعلام کرد و گفت: مرمت اضطراری به عنوان مرحله اول را طی یک ماه آینده انجام می‌دهیم و مرمت‌ بعدی را با همکاری مالک آن انجام خواهیم داد.

وی گفت: به مالک پیشنهاد داده‌ایم که این بنا صرفا به عنوان متروکه نباشد این آمادگی را داریم که هم با مالک کنونی و هم با سرمایه‌گذارانی که با مالک بتوانند به توافق برساند یک طرح گردشگری اقامتی خوبی را در آنجا پیاده کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار