حمیدرضا ایزدی گفت: شهرک صنعتی بزرگ شیراز با ۷۸۴ واحد تولیدی و صنفی به عنوان قطب صنعتی استان فارس و یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور، نقش مهمی در توسعه صادرات، جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار دارد.
کد خبر: ۸۷۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ 12 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقا توان تولید اقتصاد مقاومتی به ریاست ظفر افشون معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس و حمید رضا ایزدی رییس سازمان صمت استان فارس، نمایندگان شیراز در مجلس شورای اسلامی، اعضا کارگروه، مدیران بانک‌های عامل و فعالان صنعتی در محل شهرک صنعتی بزرگ شیراز برگزار شد.

در این جلسه مشکلات زیرساختی شهرک صنعتی در خصوص آب مصرفی صنعت و شرب، برق شهرک و واحد‌های صنعتی، شبکه مخابراتی، مسایل بیمه تامین اجتماعی، مالیات، گمرک، تصفیه خانه، ثبت سفارش، تسهیلات و سرمایه در گردش و تامین نقدینگی و ... بررسی و تبادل نظرشد و تصمیمات اجرایی در توسعه بیش از پیش فعالیت‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی در این شهرک اتخاد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس یکی از بخش‌های مهم و نقش‌آفرین در اقتصاد استان را شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و گفت: تعامل و ارتباط بیشتر با تولیدکنندگان و آشنا شدن با نیاز‌ها و چالش‌های تولیدکنندگان نقش قابل توجهی در تحقق جهش تولید و توسعه اشتغال پایدار در استان و کشور دارد.

حمیدر رضا ایزدی با اشاره به استقرار واحد‌های صنعتی و تولیدی در بخش‌های مختلف شهرک صنعتی شیراز، افزود: با توجه به استقرار ۷۸۴ واحد تولیدی، صنفی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز این مجموعه به عنوان قطب صنعتی استان فارس و یکی از بزرگ‌ترین شهرک‌های صنعتی کشور محسوب می‌شود، که نقش مهمی در توسعه صادرات، جهش تولید و ایجاد اشتغال پایدار دارد.

او با بیان اینکه مصوبات این کارگروه کاملاً قانونی و لازم الاجراست اظهار داشت: واحد‌های صنعتی می‌توانند مسائل و مشکلات خود را به سازمان صمت فارس ارائه نمایند تا پس از بررسی‌های کارشناسی در زمان مقرر، درخواست آن‌ها بررسی و در کارگروه استانی مطرح شود.

افشون در این جلسه گفت: با وجود فشار‌های خارجی و تحریم‌های ظالمانه و مزید بر علت بودن بیماری کرونا ضرورت دارد؛ تا مسولین استان نسبت به رفع مسایل و مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی اقدامات لازم و اجرایی را اعمال کنند.

او با تاکید برلزوم افزایش اختیارات استانی دستگاه‌های اجرایی و پیگیری لازم نمایندگان در مجلس جهت تسهیل امور در استان فارس افزود: با در اولویت قرار دادن رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هر هفته در مرکز استان و یا در واحد‌های تولیدی در شیراز و شهرستان‌ها برگزار و ضمن بحث، برررسی و تبادل نظر، راهکار‌های اجرایی اتخاذ می‌شود.

او تاکید کرد: در راستای تحقق جهش اقتصادی ابلاغی مقام معظم رهبری، تحت هیچ شرایطی بانک‌ها حق رفتن به سمت تملک واحد‌های صنعتی در حال فعالیت را ندارند و مشکلات در کارگروه حل و فصل می‌شود.

عزیزی نماینده مردم شریف شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، رفع موانع و مشکلات بخش تولید و صنعت و تلاش در راستای ایجاد اشتغال را از اولویت‌های نمایندگان ذکر نمود و گفت: در زمینه رفع مشکلات واحد‌های صنعتی و اقتصادی نمایندگان، تمام تلاش خود را انجام می‌دهند و دستگاه‌های اجرایی نیز در سطح ملی و استانی نیز موظف به حمایت از این بخش‌ها هستند.

او افزود: اگر مشکلات و موانع در سطح استان قابل چاره اندیشی و رفع باشد، می‌بایست که باید با هماهنگی مجموعه مدیریتی استان پیگیری و رفع شود و چنانچه نیاز به اختیارات فرا استانی باشد، نمایندگان از ظرفیت‌های ملی برای رفع مشکلات استان استفاده نموده و موضوع را تا حصول نتیجه در سطح وزارتخانه‌ها و نهاد‌ها پیگیری خواهندکرد و ما این آمادگی را اعلام میکنیم.

جعفرقادری با اشاره به اینکه ضرورت دارد؛ تا بخشی از عوارض ارزش افزوده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای تامین زیر ساخت‌ها در اختیار شهرک‌ها قرار گیرد گفت: مباحث حل نشده کارگروه تسهیل استانی و موضوع مطرح شده افزایش اختیارات استانی در سطوح دستگاه‌های اجرایی را در سطح کلان از طریق مجلس، دولت و وزارتخانه‌ها پی گیری خواهیم کرد.

او افزود: بودجه لازم در خصوص تصفیه خانه شهرک بزرگ صنعتی از طرف دولت تامین و این مهم به زودی عملیاتی خواهد شد.

قادری ادامه داد: در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، اشتغال پایدار و جهش تولید، واحد‌های تولیدی در پرداخت اقساط تسهیلات خود سرعت عمل لازم را داشته باشند، تا زمینه برای فعالیت سایر واحد‌های تولیدی دیگر در استان فراهم شود.

علیرضاپاک فطرت در این جلسه با تاکید بر توسعه متوازن و تامین تسهیلات به صورت عادلانه برای واحد‌های تولیدی استان گفت: در بررسی مسایل و مشکلات ضرورت دارد، تا واحد‌های خرد و کلان یک به یک مورد توجه و حمایت جدی دست اندرکاران قرارگرفته و نتایج مثبت و در خوری به واحد‌های اقتصادی ارائه شود.

نجایت دراین نشست گفت: نظارت بر فعالیت و عملکرد دستگاه‌های اجرایی، وظیفه نمایندگان مجلس است، که در این زمینه دقت نظر داریم.

نجابت در ادامه با توجه به اهمیت مصوبات کارگروه و در راستای حل مسائل و مشکلات تولیدکنندگان، این نوید را به اعضا کارگروه داد که نمایندگان مردم شریف شیراز و زرقان هرماه حداقل در یک جلسه کارگروه حضور خواهند داشت، که امید است در این راستا نتایج مناسب به تولیدکنندگان ارائه و تصمیمات عملیاتی اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار