شماری از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز یکشنبه با حضور در مقابل ساختمان دانشکده پزشکی این دانشگاه، رسیدگی به مسائل آموزشی خود را خواستار شدند.
کد خبر: ۸۷۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ 12 July 2020

این دانشجویان با در دست داشتن پارچه نوشته‌هایی خواسته‌های خود را در باره گذراندن دوره‌های آموزشی بالینی، چگونگی برگزاری آزمون‌های پایان سال تحصیلی و محاسبه کشیک‌های داوطلبانه بعنوان دوره آموزشی اعلام کردند و همکاری مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای حل آنها را خواستار شدند.

یکی از این دانشجویان گفت: تعدادی از دانشجویان دوره‌های بالینی(اکسترن و اینترن) دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ابتدای شیوع بیماری کرونا بصورت داوطلبانه در بیمارستان‌های اصفهان برای خدمت‌رسانی، کشیک بودند و به آنها وعده داده شده بود که مدت زمان کشیک‌های آنها معادل گذراندن دوره‌های آموزشی بالینی محاسبه شود.

این دانشجو با بیان‌اینکه کشیک‌های داوطلبانه از دهم اسفند تا سی و یکم خرداد به مدت ۱۱۲ روز و توسط ۱۹۰ دانشجوی داوطلب در بیمارستان‌های مرجع کرونا به مدت ۱۵ هزار و ۳۰۰ ساعت انجام شد، افزود: این دانشجویان خواهان عملی شدن وعده دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای محاسبه ساعت‌های کشیک معادل دوره‌های آموزشی هستند.

وی به یکی دیگر از خواسته‌های آموزشی دانشجویان اشاره و اضافه کرد: بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان باید آزمون‌های پایان سال تحصیلی دروس نظری بصورت غیرحضوری برگزار شود اما دانشکده پزشکی دانشگاه این آزمون‌ها را بویژه برای دانشجویان ترم هفتم به بالا بصورت حضوری برگزار می‌کند.

این دانشجو ادامه داد: دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان متقاضی رعایت مصوبه‌های شورای آموزشی دانشگاه برای برگزاری غیرحضوری آزمون‌های نظری هستند.

این دانشجوی پزشکی اصفهان به تعطیلی همه دوره‌های آموزشی بالینی در این دانشگاه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این تعطیلی باعث عقب افتادن آنها به مدت ۲ ترم تحصیلی نسبت به سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی و در نتیجه عقب افتادن زمان فارغ‌التحصیلی‌شان می‌شود.

وی، خواسته دانشجویان در این زمینه را تداوم برگزاری دوره‌های آموزشی بالینی برای دانشجویان پزشکی دانشگاه با اتخاذ تدابیری مانند تعدیل تعداد دانشجویان و بیماران در هر دوره، عنوان کرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در باره خواسته‌های دانشجویان دانشکده پزشکی این دانشگاه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و افزایش میزان ابتلا به آن در هفته‌های اخیر و همچنین اختصاص بخش‌هایی از بیمارستان‌ها به این بیماری، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصمیم به تعطیلی دوره‌های آموزشی بالینی برای حفظ سلامت دانشجویان کرد.

آرش نجیمی افزود: با توجه به اینکه در دوره‌های آموزشی بالینی امکان تجمع دانشجویان پزشکی در بیمارستان‌ها وجود دارد و تعداد زیاد کارآموزان و کارورزان می‌تواند برای خودشان خطرآفرین باشد، چنین تصمیمی در دانشگاه گرفته شد.

وی به مجوز معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این زمینه اشاره و اضافه کرد: بر اساس این مجوز هر دانشگاه می‌تواند در باره مسائل آموزشی خود بصورت دوره‌های کوتاه‌مدت تصمیم‌گیری کند به همین دلیل مقرر شد دوره‌های آموزشی حضوری کارآموزان دانشکده پزشکی از بیست و یکم تیر تا اواخر مرداد و دوره‌های آموزشی حضوری کارورزان از اول تا آخر مرداد امسال تعطیل تا در آینده با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در باره آن تصمیم‌گیری شود.

نجیمی خاطرنشان کرد: بطور استثنا فقط دانشجویانی که مهر امسال دانش‌آموخته می‌شوند می‌توانند تا این تاریخ، دوره آموزشی بالینی خود را به اتمام برسانند تا در فارغ‌التحصیل شدن آنها اختلالی پیش نیاید.

وی در باره کشیک‌های داوطلبانه دانشجویان نیز توضیح داد: میزان حضور همه دانشجویان داوطلب در بخش کرونای بیمارستان‌ها ثبت شده و مقرر است که فهرست آن به وزارت بهداشت ارسال شود تا در باره اینکه آیا بعنوان دوره آموزشی محسوب شود، تصمیم‌گیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار