رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: 10 میز توسعه صادرات صنوف تولیدی امسال به این استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۷۴۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 12 July 2020

ایرج موفق اظهار داشت: میز توسعه صادرات صنوف تولیدی در کشور از سالجاری راه اندازی شده و این میز در اصفهان با محوریت اتاق اصناف مرکز استان و با حضور اتحادیه‌های صنفی مربوطه برای بررسی و پیگیری مسائل و مشکلات صنوف تولیدی بویژه در حوزه صادرات تشکیل می‌شود.

به گفته وی حدود ۱۲۶ میز توسعه صادرات برای هر کالا در کشور وجود دارد که تعداد این میزها در اصفهان ۱۰ میز از جمله طلا، نساجی ، سنگ‌های قیمتی ، کیف و کفش ، مبل ،فرش دستباف و پوشاک است.

وی با بیان اینکه اولین جلسه میز توسعه صادرات صنوف تولیدی روز گذشته با حضور اعضا در سازمان صنعت معدن وتجارت اصفهان برگزار شد ادامه داد:گزارش عملکرد و نتایج پیگیری آن به‌صورت منظم به سازمان توسعه تجارت ایران ارسال خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان افزود: با توجه به ضرورت دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت در زمینه تقویت توان صادراتی کشور و کاهش وابستگی به درآمدهای ارزی نفتی در شرایط کنونی، ایجاد میزهای توسعه صادرات صنوف تولیدی و تفویض آن به استان‌ها از اهمیت و مزایای ویژه‌ای برخوردار است.

وی اضافه کرد: تفویض میزهای توسعه صادرات به استان‌ها بر پایه ارتقا بهره وری، افزایش تولید، حمایت، توانمندسازی، تقویت و شناسایی توان بالقوه صادرات صنوف کشور در دستور کار سازمان توسعه تجارت ایران و اتاق اصناف ایران قرار گرفت.

موفق با اشاره به اهداف تخصیص میز توسعه صادرات صنوف تولیدی بیان کرد: شناسایی و تشکیل بانک اطلاعاتی از واحدهای صنفی دارای توان صادرات در استان، توسعه و فعال سازی خوشه های کسب و کار صادرات گرا، اتخاذ تمهیدات لازم برای افزایش بهره وری در واحدهای تولیدی صنفی صادرات گرا و حمایت از تولید محصولات صنفی دارای مزیت رقابتی صادرات گرا از مهمترین این اهداف محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از نوسازی و نوین سازی خطوط تولیدصنوف تولیدی صادرات گرا، کمک به ارتقا کیفیت محصولات صنفی صادراتی، برنامه ریزی برای برندسازی بنگاه‌های صنفی در سطوح تولید و عرضه در کشورهای هدف، تشویق به جذب نیروهای توانمند و تحصیلکرده و ارتقا سطح علمی و مهارتی نیروی انسانی شاغل در صنوف تولیدی صادرات گرا، ایجاد ارتباط بین واحدهای صنفی تولیدی صادرات‌گرا با مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی دارای قابلیت و توانمندی از دیگر اهداف اختصاص میزهای توسعه صادرات صنوف تولیدی به استان‌هاست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با اشاره به ضرورت توجه بیشتری به اصناف تولیدی استان و پرداختن ویژه به آنها افزود: رهبر معظم انقلاب از سال‌های گذشته تاکنون توجه ویژه‌ای به مقوله تولید دارند و امسال توسط ایشان با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه سایر صنوف و واحدها هم برای ما دارای اهمیت هستند بیان کرد: توجه به امر تولید موجب ایجاد اشتغال، ارزش افزوده و ثروت می‌شود و مزایای بسیار دیگر را نیز به‌دنبال دارد.

موفق با اشاره به وجود ۱۰ درصد صنوف تولیدی کشور در استان اضافه کرد: ۴۲۴ هزار واحد صنفی تولیدی فعال در کل کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از ۴۱ هزار واحد در این استان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار