مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به مراحل تکمیل باغ موزه دفاع مقدس این استان بیان داشت: ایجاد باغ موزه ها لازمه تبیین حماسه های دفاع مقدس و توسعه گردشگری در کشور است.
کد خبر: ۸۷۴۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵ 13 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» فریدون محمدی گفت: امروز تاسیس باغ موزه ها در شهرهای مختلف کشور و استان البرز گامی ارزشمند برای انتقال مفاهیم حماسی و والای دفاع مقدس به شمار رفته و می توان رشادت های رزمندگان اسلام را در قالب این باغ موزه ها به نسل های آینده و مردم انتقال داد.

وی با بیان اینکه گوشه گوشه استان های مرزی کردستان ، کرمانشاه ، ایلام و خوزستان که در هشت سال دفاع مقدس درگیر صحنه نبرد بودن ،باغ موزه محسوب می شود، افزود: ایجاد باغ موزه دفاع مقدس در استان های مانند البرز که با مرز فاصله دارند می تواند در معرفی حماسه های دفاع مقدس به مردم موثر است.

محمدی با قدردانی از همکاری شهرداری کرج و اداره کل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان البرز در آماده سازی باغ موزه دفاع مقدس در پارک جهان نمای کرج گفت : اداره کل میراث فرهنگی استان در این زمینه از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.
وی بیان داشت: ایجاد باغ موزه های دفاع مقدس در کنار تبیین ارزش های بسیار والای فرهنگی و اعتقادی از حیث گردشگری نیز دارای اهمیت فراوانی می باشد.

محمدی گفت: خواندن خاطرات رزمندگان دفاع مقدس ، دیدن تصاویر ضبط شده از آن دوران و یا مشاهده یادگاران زنده دفاع همیشه جاودان مقدس تاثیری شگرف در اعمال و رفتار امروز ایرانیان میتواند داشته باشد و این یک امر مهم و حائز اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز افزود: مردم استان البرز در هشت سال دفاع مقدس نقش بی بدیلی در رشادت ها داشته اند و باید این رشادت ها برای آیندگان تبیین شود.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس میراث جاودان کشور است ادامه داد: «هم اکنون اقدامات اولیه و جمع آوری اسناد برای پیگیری ثبت معنوی کارنامه ایثار و شهادت استان البرز درباره افتخارات شهدای معظم لشکر۱۰ سید الشهداء (ع ) در فهرست آثار ملی کشور در حال انجام است و البته پس بهره‌ برداری از این مجموعه فاخر فرهنگی ، اداره‌کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز برای ثبت باغ موزه دفاع مقدس استان به عنوان یک اثر ماندگار معنوی در فهرست آثار ملی کشور نیز اقدام می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار