مدیرکل گمرکات استان اصفهان سهم استان اصفهان از صادرات غیرنفتی کشور5درصد برشمرد و افزود : یک هزار و 255 قلم کالا از استان اصفهان طی سال 98 صادرات داشته‌ایم.
کد خبر: ۸۷۵۳۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 14 July 2020

بنا به گفته رسول کوهستانی پزوه میزان صادرات استان اصفهان در سال گذشته هفت میلیون و ۴۱۵ هزار تن و به ارزش ۲ میلیارد و ۶۳۹ میلیون دلار است که این میزان صادرات نسبت به سال ۹۷ از لحاظ ارزش بطور تقریبی بدون تغییر و از حیث وزن ۴۵ درصد رشد داشته است.

وی تصریح کرد : عمده صادرات استان اصفهان محصولات و مصنوعات بوده که در واحد های تولیدی استان پردازش، فراوری و تولید شده است.

به گفته وی مهمترین کالاهای صادراتی استان اصفهان چدن، آهن و فولاد و مصنوعات آن به ارزش یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون دلار و با سهم ۴۹ درصد، فراورده های نفتی به ارزش ۵۱۶ میلیون و ۵۰۶ هزار دلار با سهم ۲۰ درصد و محصولات شیمی آلی به ارزش ۱۱۹ میلیون و ۴۸۶ هزار دلار باسهم ۵ درصد بوده اند.

کوهستانی پزوه با اشاره به اینکه به ۹۸ کشور جهان از استان اصفهان در سال ۱۳۹۸ صادرات داشته است گفت: عراق، چین، افغانستان، امارات و پاکستان مهمترین کشورهای هدف صادراتی استان اصفهان هستند و میزان صادرات استان اصفهان به کشور عراق ۶۳۰ میلیون دلار، چین ۳۵۶ میلیون دلار، افغانستان ۲۸۶ میلیون دلار، امارت متحده عربی ۲۱۴ میلیون دلار و پاکستان ۱۵۱ میلیون دلار بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار