معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان درباره آمار جدید گفت : نرخ بیکاری در این استان در بهار امسال نسبت به فصل مشابه سال گذشته افزایش یافت که بدون شک، شیوع بیماری کرونا عامل اصلی آن بود.
کد خبر: ۸۷۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷ 14 July 2020

محمدرضا لعلی با بیان اینکه نرخ مشارکت اقتصادی نیز در این مدت کاهش یافت، افزود: با شیوع بیماری کرونا از اسفند سال گذشته شاهد رکود اقتصادی در بخش‌های مختلف بویژه مشاغل خدماتی در استان اصفهان بودیم که همین امر تاثیر بسزایی در کاهش نسبت اشتغال و افزایش نرخ بیکاری داشت.

وی با بیان اینکه عمده اشتغال در استان اصفهان یعنی حدود ۴۲ درصد مربوط به مشاغل خدماتی است، تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن در بهار امسال باعث رکود شغل‌های خدماتی بویژه در بخش‌هایی مانند گردشگری و رستوران‌ها شد.

لعلی با اشاره به اینکه در کشور نیز حدود یک و نیم میلیون شغل در بهار ۹۹ نسبت به فصل مشابه سال گذشته کمتر شده است، افزود: بخش عمده این مشاغل در خدمات بوده است که نشان می‌دهد کرونا، بیشترین آسیب را به این مشاغل وارد کرد.

وی به کاهش اشتغال ناقص و نرخ مشارکت اقتصادی نیز اشاره و تاکید کرد: این موضوع نشان می‌دهد که در این مدت تعداد قابل توجهی از جمعیت فعال اقتصادی بدنبال کار کردن نرفتند و بدلیل شیوع بیماری کرونا در خانه ماندند.

افراد دارای اشتغال ناقص شامل تمام شاغلانی است که در هفته مرجع، حاضر در سرکار یا غایب موقت از محل کار بوده و به دلایل اقتصادی مانند رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت کار بیشتر و قرار داشتن در فصل غیرکاری، کمتر از ۴۴ ساعت کار کرده و خواهان و آماده برای انجام کار اضافی در هفته مرجع بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار