مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از کاهش ۱۴.۲ درصدی آمار متوفیان حوادث ترافیکی در استان اصفهان طی سه ماهه اول سال خبر داد و گفت: تعداد مصدومان حوادث جاده ای نیز طی این مدت و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲.۱ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۸۷۵۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۷ 14 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی استان اصفهان، سلیمانپور اعلام کرد: در سه ماهه اول سال جاری یک نفر به علت مرگ مسمومیت با قرص برنج فوت کرد، درحالی که در مدت مشابه سال قبل ۴ نفر بر اثر مصرف قرص برنج فوت کردند.

وی همچنین از کاهش متقاضیان دریافت مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی استان در سه ماهه اول امسال خبر داد و گفت: طی این مدت ۱۴۲ نفر برای دریافت مجوز سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه و ۱۱۴ نفر از آنها مجوز سقط درمانی دریافت کرده اند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان، آمار متقاضیان دریافت سقط درمانی در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰.۷ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: سازمان پزشکی قانونی کشور به عنوان متولی بررسی درخواست های صدور مجوز سقط درمانی، تنها در مواردی اقدام به صدور مجوز سقط درمانی می کند که جنین زیر ۴ ماه و واجد ناهنجاری های شدید مادرزادی بوده و یا مادر مبتلا به بیماری های صعب العلاج همراه با خطر جانی در صورت تداوم بارداری باشد.

سلیمانپور با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال ۱۹ نفر (همگی مرد) به دلیل فوت ناشی از حوادث کار در مراکز  پزشکی قانونی استان مورد معاینه قرار گرفته اند، گفت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۷ نفر (همگی مرد) کاهش داشته  است.

وی بیشترین علل فوت در حوادث کار را مربوط به اصابت جسم سخت و سقوط از بلندی دانست و افزود: آمار مصدومین ناشی از حوادث کار با ۴۸۵ مورد (۲۱ زن و  ۴۶۴ مرد) نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۵۳۷ مورد (۳۱ زن و  ۵۰۶ مرد) بوده،  ۹.۷ درصد کاهش داشته است.

سلیمانپور با اشاره به اینکه در سه ماهه اول سال جاری، ۲۱۲ نفر در حوادث ترافیکی جان خود را از دست دادند، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۴.۲ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: از مجموع تلفات حوادث ترافیکی امسال، ۴۴ نفر زن و ۱۶۸ نفر مرد بوده اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با ۱۳۱ نفر در جاده‌های برون‌ شهری اتفاق افتاده، گفت: ۷۹ نفر در مسیرهای درون ‌شهری و ۲ نفر نیز در سایر معابر جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت ۴هزار و ۴۲۱ مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل پزشکی قانونی استان و مراکز تابعه مراجعه کرده اند، تصریح کرد: از این تعداد یک هزار و ۳۲ نفر زن و ۳ هزار و ۳۸۹ نفر مرد هستند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۲.۱ درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار