رییس اداره حفاظت محیط زیست آران و بیدگل گفت: یک پرنده هوبره مورد حمایت و حفاظت سازمان محیط زیست پس از تیمار در پناهگاه حیات‌وحش یخاب این شهرستان رهاسازی شد.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 16 July 2020

الهیار دولتخواه افزود : این قطعه پرنده به دلیل ضعف شدید در مسیر منطقه زیبای چاه عروس در پناهگاه حیات وحش یخاب از گروه خود جا می‌ماند که توسط یکی از دوست‌داران حیات وحش بخش کویرات زنده‌گیری و تحویل اداره شد.

وی افزود : این پرنده ارزشمند پس از تیمار و اطمینان از سلامت جسمانی با حضور محیط بانان در زیستگاهش در غرب پناهگاه حیات وحش یخاب و در شنزارهای زیبای این منطقه رهاسازی شد.

دولتخواه تصریح کرد: به دلیل گرایش عمومی مردم منطقه به مسائل زیست محیطی بخصوص حیات وحش، شاهد ارتقا قابل توجه فرهنگ زیست محیطی هستیم که مشارکت عمومی در حفاظت از محیط زیست نتایج ارزشمند این مهم بوده که حساسیت بالای مردم نسبت به گونه های جانوری و حمایت از آنها را در پی‌داشته است.

دولتخواه بیان داشت : پناهگاه حیات وحش یخاب و بخصوص شنزارهای غربی این منطقه زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون جبیر، هوبره، روباه شنی، کاراکال، گربه شنی و خزندگان بسیار ارزشمند و گاها اندمیک همچون اسکینک مار شکل مرنجاب است و به دلیل منابع آبی متعدد و پوشش گیاهی غنی، از اهمیت بالای برخوردار است.

دولتخواه با بیان این که هوبره  از پرندگان نادر و ارزشمند حیات وحش است افزود : این گونه مورد حفاظت و حمایت قرار دارد و در مقیاس جهانی به عنوان گونه ای از پرندگان آسیب‌پذیر شناخته می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار