با شیب نسبتا ملایم، روند ابتلا مردم استان اصفهان به کرونا صعودی و در حال نوسان است.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴ 16 July 2020

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا بستری در مراکز در مانی استان اصفهان روز گذشته (به جز کاشان و آران و بیدگل) به ۸۰۰ بیماررسید.
طاهره چنگیز با بیان اینکه هم اکنون با ترخیص بیماران بهبودیافته، این تعداد به ۷۵۰ بیمار رسیده افزود: با افزایش تخت‌های اختصاص یافته به کرونا، به اجبار از ظرفیت خدمات مورد نیاز به دیگر بیماران کم شده و از طرفی زحمات کادر درمان و خدمات رسان در مراکز درمانی دوباره دو چندان شده است.
وی افزایش ترددهادرفضای عمومی و حضور در اجتماعات و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی بویژه ماسک نزدن را از عوامل افزایش مبتلایان به کووید ۱۹ در استان اصفهان اعلام کرد.
چنگیز در خصوص شایعه بی اثر بودن ماسک‌های پارچه ایی برای جلوگیری از شیوع کرونا هم گفت:استفاده از ماسک پارچه ای، توصیه سازمان بهداشت جهانی و حتی متولیان بهداشت و درمان در بسیاری از کشور‌های پیشرفته است.
وی افزود: از طرفی همین ماسک پارچه ایی در مقایسه با آن نوع از ماسک‌های ۱ تا ۳ لایه ایی که منشأ تولید آن مشخص نیست در مقابله با کاهش انتقال بیماری کووید ۱۹ برتری دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان از عموم مردم خواست با حضور بنابه ضرورت در اماکن عمومی بویژه فضای سربسته و شست و شوی مرتب دست‌ها با آب و صابون یا ضدعفونی کننده ها، حتما از ماسک استفاده کنند و در هنگام استفاده از ماسک ۳ لایه یا پارچه ایی در فضا‌های عمومی حداکثر پس از ۴ تا ۵ ساعت استفاده آن را تعویض کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار