رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: تاکنون اسناد سند توسعه روستایی ۲۷۰ روستا نهایی شده است و مابقی روستاها نیز تا پایان شهریور امسال آماده می‌شود.
کد خبر: ۸۷۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 16 July 2020

نعمت‌اله اکبری در جلسه الگوی توسعه مناطق و برنامه‌ریزی استان اصفهان در منطقه ۶ که با حضور فرمانداران غرب استان در خوانسار برگزار شد، اظهار داشت:  تقریباً نقشه‌ راهی که برای کشور و استان در سال‌های مختلف تهیه شده بود به یک سرانجام قابل اجرایی رسیده است، جلسه آمایش سرزمینی هر هفته به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار می‌شود و تمام استان‌های کشور آمایش مطالعاتی آن‌ها به هنگام شده است و طرح و پروژه و برنامه‌های آن نیز به تصویب رسیده و اکنون وارد مرحله آمایش ملی شدیم و ظرف مدت یک یا دو ماه آینده نیز نهایی خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: اگر تهیه آمایش ملی مقداری دیر شد چون تکلیف سال اول برنامه بوده است تا برنامه آمایش ملی هم به سرانجام برسد، اگر به نتیجه برسد می‌توانیم بگوییم بعد از سال ۱۳۵۴ که ستیران آمایشی را برای کشور تهیه کرده، این نخستین آمایش ملی است که تهیه و نهایی می‌شود.

وی افزود: استان اصفهان در تبیین آمایش سال ۹۰ اقدام جدی انجام داد و سال ۹۳ به سرانجام رساند اما چون استان‌ها ناموزون بودند به لحاظ دوره نهایی تهیه، سال گذشته به نتیجه رسیدند که تمام آمایش استان‌ها دو مرتبه اصلاح و به هنگام شود و مبدأ داده‌ها با هم برابر شود که اکنون انجام شده است.

اکبری با بیان اینکه سند شهرستان‌ها را توسط فرمانداران و با مشارکت کارشناسان فرمانداری‌ها به انجام رسیده و در سال ۹۷ تمام شهرستان‌های استان دارای سند توسعه شدند، گفت: تاکنون اسناد سند توسعه روستایی ۲۷۰ روستا نهایی شده است و مابقی روستاها نیز تا پایان شهریور امسال آماده می‌شود، از سال گذشته اجرای سند توسعه روستایی را شروع کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: دوم مرداد امسال با بسیج، سپاه صاحب‌الزمان، کمیته امداد، بنیاد برکت، صندوق کارآفرینی امید، بانک رسالت و تسهیل‌گران خصوصی قرار گذاشتم تا با کمک این دستگاه‌ها از پتانسیل این ۶۷۰ روستا استفاده کنیم، از ۹۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، ۶۷۰ روستا سند توسعه و اشتغال آن تهیه شده است.

وی تصریح کرد: ۲۴ شهرستان استان اصفهان به هفت منطقه تقسیم شد چون استدلال کردیم که بر اساس ارزیابی ویژگی‌های مشترکی دارند و امروز نخستین جلسه در منطقه ۶ استان برگزار شد، از این پس هر دو هفته یکبار در یک منطقه جلسه برگزار می‌شود.

اکبری با بیان اینکه سال آینده موافقت نامه‌هایی که امضا می‌شود کد شناسه آن با پروژه‌ای که در آمایش تصویب شده تریس خواهد شد، گفت: پروژه‌هایی که در منطقه ۶ دیده شده، بخشی از جنس مطالعه است که برنامه زمان‌بندی آن تنظیم و مطالعه آن را شروع خواهیم کرد، بخشی از جنس ایجادی است که اجرای آن باید شروع شود و بخشی دیگر از جنس توسعه‌ای است که وجود دارد و باید تکمیل شود مثل تونل خوانسار- بوئین میاندشت و کمربندی خوانسار، اما بخشی از پروژه‌ها نیست و لازم است که برندسازی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان تأکید کرد: در منطقه ۶ هر پروژه‌ پهنه‌های آن روی نقشه‌های «جی ای اس» طرح و برنامه آن نهایی می‌شود، هدف ما در این منطقه اجرایی و عملیاتی شدن پروژه‌ها است که تا پایان سال بتوانیم آمار درصد پیشرفت و موانع و مشکلات این پروژه را به دست آوریم، هدف ما اجرایی کردن سند منطقه ۶ در قالب طرح و پروژه‌ها است که همکاری لازم را خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شناختی که نسبت به پروژه‌ها داریم پروژه‌های زیرساختی اولویت نخست است و امسال ۲۵۰ میلیاردی تومان اعتباری که از محل توازن داشتیم ۱۳۰ میلیارد تومان در این خصوص هزینه می‌شود که بخش قابل توجه اعتبارات در منطقه ۶ هزینه می‌شود.

اکبری افزود: عملیاتی شدن پروژه تونل خوانسار- بوئین میاندشت و کمربندی خوانسار خط قرمز است، عمده بودجه در بخش راه‌ها انجام می‌شود، در هفته گذشته کنار گذر شرق استان قطعه یک و دو به بهره‌برداری رسید و قطعه سه نیز تا پایان خرداد به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه اگر هدفمند پیش رویم می‌توانیم از منابع استفاده کنیم، تأکید کرد: از ۵۰ پروژه‌ای که در منطقه ۶ داریم بخشی که مشخص شده شناسنامه طرح برای پیشرفت تهیه شود تا هر جا لازم بود ورود و حمایت کنیم و مجوزها را بگیریم تا زودتر انجام شود.

وی گفت: در خصوص توسعه بوم‌گردی روستایی، تقریبأ تأمین اعتبار آن انجام شده و فقط سرمایه‌گذار باید معرفی شود، در تبصره ۱۸ و ۱۹ نگران برگشت اعتبار هستیم چون از تبصره‌ها برای بخش خصوصی نتوانستیم استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار