مدیر طرح ساماندهی ناژوان اصفهان گفت:حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی ناژوان در اختیار کشاورزان است که یا به باغات خصوصی تبدیل شده و یا در این اراضی صیفی‌کاری، برنج‌کاری و کاشت درختان مثمر انجام شده است.
کد خبر: ۸۷۶۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 16 July 2020

سید رسول هاشمیان مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه در ۱۵ ماه گذشته ۳۶ هزار اصله درخت در ناژوان کاشته شده است، تصریح کرد: تعویض خاک بستر درختان با حفر چهار هزار گودچال، کاشت درختان شکوفه دار، احداث گذر‌های شکوفه و احیا مادی‌ها از جمله اقدامات انجام شده در ناژوان به شمار می‌آید.

او درختان در اختیار شهرداری در ناژوان را بیش از ۱۷۰ هزار اصله درخت عنوان کرد و افزود: حدود سه هزار درخت مقاوم به خشکی در حاشیه مادی‌های کاشته شده است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان ادامه داد: حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی ناژوان در اختیار کشاورزان است که یا به باغات خصوصی تبدیل شده و یا در این اراضی صیفی‌کاری، برنج‌کاری و کاشت درختان مثمر انجام شده است.

او با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای تأمین منابع آبی مورد نیاز در ناژوان، گفت: یکی از اقدامات شهرداری در این دوره احداث مخازن آب بوده البته تاکنون چند مخزن دیگر نیز احداث شده است.

هاشمیان تصریح کرد: از جمله اقدامات انجام شده برای تأمین منابع آبی، کلکتور شمال ناژوان به طول هشت کیلومتر و مخزن بتنی در حال احداث است.

او خاطرنشان کرد: گسترش شبکه برق مخازن آب، کلکتور آبیاری فضای سبز ناژوان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه برای آبیاری به هیچ عنوان از آب زاینده رود استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: برای توسعه فضای سبز و درختان ناژوان، کاشت و بهبود درختان انجام شده و احداث مخزن آب در دستور کار قرار گرفته است.

او با اشاره به پروژه ساماندهی پارک میرزا کوچک‌خان، اظهار کرد: این پروژه در طول پنج ماه و بنا بر درخواست‌های مکرر شهروندان با هزینه‌ای بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال انجام خواهد شد.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار