رئیس اداره بندر فریدونکنار ادعای وقوع درگیری میان صیادان و نگهبانان این بندر را تکذیب کرد و گفت که درگیری میان ماهیگیران با یکدیگر و در خارج از بندر رخ داد.
کد خبر: ۸۷۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰ 18 July 2020

رئیس اداره بندر فریدونکنار ادعای وقوع درگیری میان صیادان و نگهبانان این بندر را تکذیب کرد و گفت که درگیری میان ماهیگیران با یکدیگر و در خارج از بندر رخ داد.

 امروز جمعه در بعضی شبکه های اجتماعی و فضای مجازی ادعا شد که بر اثر درگیری تعدادی از ماهیگیران فریدونکناری با نگهبانان بندر فریدونکنار ، یک نگهبان بندر از ناحیه قفسه سینه زخمی شد.

جواد اوصیاء در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : ماهیگیری در محدوده بندر فریدونکنار غیرمجاز است و درگیری ادعا شده هم در بندر رخ نداد.

وی افزود : بندر فریدونکنار فضایی تجاری و صادراتی است و هرگونه فعالیت ماهیگیری به صورت صنفی و تفریحی در آن ممنوع است.

مدیر عامل شرکت راهبران بندر فریدونکنار نیز با بیان اینکه ادعای درگیری ماهیگیران از طریق سرپرست حفاظت این شرکت پیگیری شده است، گفت : این اتفاق بین خود ماهیگیران و در فضایی خارج از بندر بوده است و هیچگونه ارتباطی با بندر فریدونکنار ندارد.

ایمان شیوافر افزود : با توجه به اینکه بندر فریدونکنار یک بندر تجاری محسوب می شود ، ماهیگیری در بندر جایز نیست و از نظر امنیتی نیز این موضوع مشکل دارد و شرکت راهبران به هیچ عنوان اجازه ماهیگیری به کسی در فضای بندر نمی دهد.

وی با تایید وقوع درگیری میان ماهیگیران با یکدیگر را تایید کرد ولی گفت : : بر اساس بررسی های انجام شده درگیری بین خود ماهیگیران بوده است که به صورت تفریحی در فاصله نزدیک بندر در ساحل فریدونکنار ماهیگیری می کردند.

مدیر عامل شرکت راهبران گفت: با وجود سختگیری ها و فنس کشی های انجام شده در اطراف بندر فریدونکنار ، همواره عده ای به عنوان تفریح با عبور از حصارهای کشیده شده ، وارد فضای بندر می شوند و ماهیگیری می کنند ولی این مورد که به درگیری انجامید در خارج بندر بود.

وی با بیان اینکه ماهیگیری روی موج شکن ها علاوه بر مشکلات امنیتی ، خطر جانی نیز دارد ، افزود: متاسفانه با این وجود ، اغلب افرادی برای ماهیگیری به صورت مخفیانه وارد محدوده بندر می شوند که در صورت مشاهده ، توسط نیروهای حراست به بیرون هدایت می شوند.

شیوافر با تاکید بر این که اتفاق روز جمعه در خارج از محدوده بندر و میان خود ماهیگیران با یکدیگر بوده ، گفت : بهتر است از طریق شورای شهر و شهرداری مکانی مناسب برای این نوع ماهیگیری تفریحی اختصاص داده شود تا این افراد محوطه بندر را برای ماهی گیری انتخاب نکنند و یا بر سر جا با یکدیگر درگیر نشوند.

بندر فریدونکنار یکی از سه بندر استان مازندران است که در سال ۱۳۶۹ به عنوان بندر به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. ساخت این بندر در نیمه اول سال ۱۳۸۶ به اتمام رسید و با توجه به اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و با اعمال حاکمیت سازمان بنادر و دریانوردی ، به بخش خصوصی واگذار و در نهایت پس از طی مراحل قانونی این بندر چند منظوره در ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ حین انجام عملیات عمرانی به صورت رسمی بهره برداری شد.

بندر فریدونکنار حدود ۵۵ هکتار وسعت دارد و به عنوان اولین بندر خصوصی شمال کشور در پی گسترش مبادلات بازرگانی با کشورهای حاشیه دریای خزر است. این بندر از طریق جاده های هراز و فیروزکوه نزدیکترین بندر به مرکز کشور بوده و عمده فعالیت آن به عنوان بندر چند منظوره در زمینه تخلیه و بارگیری فراورده های نفتی، غلات و کالاهای عمومی است و با ۲ پست اسکله سالانه ظرفیت بارگیری و تخلیه حدود ۷۰۰ هزار تن کالا را دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار