قائم‌مقام شهردار قم گفت: برای ساماندهی هسته مرکزی شهر به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم که شهرداری توان تأمین اعتبار آن را ندارد.
کد خبر: ۸۷۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۵ 18 July 2020

به گزارش تابناک قم، ابراهیم معتمدی با اشاره به اهمیت بهسازی هسته مرکزی شهر، اظهار داشت: در مجموع تاکنون ۹ اقدام زیربنایی در هسته مرکزی شهر انجام‌شده اما مشکل تأمین بودجه اجازه انجام عملیات عمرانی بیشتری را به شهرداری نمی‌دهد.

قائم‌مقام شهردار قم تأمین منابع مالی هسته مرکزی شهر را از سود فروش زمین های ۴۸ هکتاری دانست و ابراز کرد: با توجه به تغییر مسیر ۴۸ هکتاری پس از سه سال پیگیری، برای بسیاری از پروژه‌ها باوجود نیاز به 5 هزار میلیارد تومان بودجه امکان تأمین اعتبار وجود ندارد.

معتمدی تعدادی از پروژه‌های مرکز شهر را نام برد و گفت: اجرای فاز ۴و۵ عمار یاسر، ساماندهی میدان مطهری، قبرستان شیخان، ساماندهی مغازه‌های اطراف حرم مطهر و صحن شرقی بخشی از پروژه‌های هسته مرکزی شهر است.

وی از کلنگ زنی تعدادی پروژه زیربنایی در هسته مرکزی شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: تا ۶ ماه آینده تعدادی پروژه به مرحله فاز دو رسیده و تا سه سال آینده عملیات عمرانی آن به طول خواهد انجامید.

قائم‌مقام شهردار قم با اشاره به اهمیت همکاری دستگاه‌های مختلف برای سرعت بخشی به اتمام پروژه‌های هسته مرکزی شهر، اضافه کرد: شهرداری به‌تنهایی نمی‌تواند و منابع شهرداری نیز اجازه چنین هزینه‌کردهایی را نمی‌دهد که در این زمینه باید همه دستگاه‌ها در کنار هم با هم‌افزایی نسبت به اتمام این پروژه‌ها اهتمام داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار