استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت : دستاوردهای مهم دولت در حوزه‌های مختلف خواستار تشریح عملکرد و اقدامات مثبت به صورت شفاف و به موقع توسط دستگاه‌های تخصصی شد
کد خبر: ۸۷۷۵۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 20 July 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  قاسم سلیمانی دشتکی در جلسه تنظیم بازار استان با تاکید بر این مهم که در شرایط کنونی دنبال ثبات بازار هستیم، گفت: بعد تعیین سازوکارهای مختلف برای تعادل در بازار امروز خبرهای امیدوار کننده‌ای در این حوزه به گوش می‌رسد از جمله اینکه میوه و تره بار وضعیت بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده است و مابقی قسمت‌ها نیز بایست به ثبات و تعادل نسبی برسد.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای مهم دولت در حوزه‌های مختلف خواستار تشریح عملکرد و اقدامات مثبت به صورت شفاف و به موقع توسط دستگاه‌های تخصصی شد و افزود: امروز مظلومیت دولت تا آنجاست که حتی دستاوردهایش را به حساب نقطه ضعف او می‌گذارند و اینجا لازم است دستگاه‌های متولی از این نقاط قوت به صورت شفاف دفاع کنند.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به زیر سئوال بردن برخی از دستاوردهای دولت در استان، اظهار کرد: به طور نمونه مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ بیکاری در کشور این شاخص را در استان ایلام ۶.۵ گزارش کرده است اما برخی با حساسیت نسبت به این موضوع سعی در نادیده گرفتن این دستاورد مهم دارند.

وی ادامه داد: البته کسی منکر آمار بالای بیکاران جوان و فارغ التحصیلان دانشگاهی نیست و در این رابطه در تلاش هستیم نسبت به این مهم اقدامات عملی انجام دهیم.

وی افزود: اما در این میان برخی دلیل کاهش آمار بیکاری در استان را به کاهش نرخ مشارکت ارتباط می‌دهند، این در حالی است که پایین آمدن نرخ مشارکت صرفاً برای ایلام نبوده است بلکه این موضوع برای کل کشور بوده است.

سلیمانی دشتکی مهمترین عوامل کاهش نرخ مشارکت را عواملی چون کاهش میزان موالید ۲۰ سال قبل که حالا وارد بازار کار می‌شوند به نسبت کل کشور، میزان کاهش فارغ التحصیلان به نسبت کل کشور و … عنوان کرد و گفت: معمولاً نرخ مشارکت اگر پایین بیاید در کل کشور است و مختص یک منطقه و یا استان خاص چون ایلام نیست.

وی در پایان با تاکید بر پذیرش انتقاد منصفانه توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی، اضافه کرد: باید صدای منتقدان را شنید اما انتقاد با تخریب دو مقوله متفاوت است و در این شرایط سخت تخریب دولت به هیچ عنوان جایز نیست و در این راستا همه باید دنباله رو بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در ارتباط با دولت که در دیدار تصویری با مجلس یازدهم بیان داشتند، باشیم./م

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۳۰
آقای استاندار اربابت رئیس جمهور هنوز نتوانسته گوشه ای از فلاکت و نابسامانی بازار کشور را برگرداند، حالا شما با چه استدلالی این ادعا را دارید؟! بس کنید و بگذرانید تا دوره صدارتتان به پایان برسد و مردم هم خدایی ارند.
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
خنده دارترین جوک سال.
رئیس جمهورت با وزراش هیچکاری نکردن حالا شما سلطان شعار داری شعار میدی ؟
رفتنت از ایلام را به گرانی ترجیح میدیم نااستاندار.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار