استاندار اصفهان
استاندار اصفهان با تاکید بر ضرورت حل نقدینگی برخی واحدهای فولادی گفت: حل مشکل واحدهای فولادی این استان از طریق بازکردن LC (گشایش اعتبار اسنادی)داخلی دنبال خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 20 July 2020

عباس رضایی روز دوشنبه در نشست رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان به صورت ویدئوکنفرانس افزود: حل مشکلات واحدهای فولادی از جمله مسائل این جلسه بود و هم و غم ما جلوگیری از تعطیلی چنین واحدهایی است که در زمان حاضر بیش از پنج هزار نفر در واحدهای تولیدی غیر از فولاد مبارکه و ذوب آهن مشغول به فعالیت هستند.
وی اظهارداشت: برخی واحدهای تولیدی به علت نداشتن نقدینگی لازم امکان خرید مواد اولیه در بورس را ندارند و لذا به واسطه‌ها و دلال‌ها مراجعه می‌کنند که در نهایت به افزایش هزینه‌های تولید آنها منجر خواهد شد.
استاندار اصفهان تصریح کرد:حل مشکلات این واحدها از طریق مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و وزارت مربوطه دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت کلینیک اقتصادی، خاطرنشان کرد: طی این جلسات در سال جهش تولید که وظیفه شرعی و اخلاقی و قانونی مدیریت استان رفع موانع تولید و ایجاد بستر مناسب برای فعالیت تولیدی است، تلاش می‌کنیم با رعایت تمهیدات زندگی با کرونا در جهت رفع تنگناها گام‌های موثر برداشته شود.
رضایی با اشاره به مسائل بررسی شده در این جلسه، افزود: قسمت اعظم مشکلات مطرح شده مرتبط با استاندارد، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بود که روز چهارشنبه در جلسه‌ای با این نهادها مسائل بررسی خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین بخشی از این مسائل با مساله محیط زیست مرتبط بود که تا جایی که امکان آن باشد، تلاش می‌کنیم تا جایی که امکان‌پذیر است اینگونه مشکلات را حل و فصل کنیم که امروز نیز برخی از مشکلات واحدهای تولیدی برطرف شد.
استاندار اصفهان تاکید کرد: هدف این کلینیک گره‌گشایی از فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی و صنعتی استان است.
وی ادامه داد: در قالب این کلینیک‌ها مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی با حضور برخی از مدیران از جمله محیط زیست، استاندارد، گمرک، بانک‌ها، مالیات و دارایی به صورت تخصصی بررسی و مشکلات آنها برطرف می‌شود.
استاندار اصفهان افزود: سال گذشته است کلینیک‌ها به صورت حضوری برگزار شد ولی امسال با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت کاهش تجمعات، این جلسات از روز یکشنبه به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار